Avatar billede puma81 Nybegynder
11. februar 2007 - 13:56 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Skifte IKON på en EXE fil

Ja som overskriften siger...
Er der nogle der kan skifte et ikon for mig eller fortælle mig hvor dan jeg gør. jeg vil gerne kunne skift ikon på en EXE fil jeg har
Avatar billede screem_brille Novice
11. februar 2007 - 13:59 #1
Lav en genvej og på genvejen kan du skifte ikonet, i en exe fil, ligger det i selve filen, og derfor ikke muligt at ændre.
Avatar billede puma81 Nybegynder
11. februar 2007 - 14:12 #2
Ja men det skal helst være sådan at det også er på andre pcer ikonet er ændret
Avatar billede screem_brille Novice
11. februar 2007 - 14:15 #3
det kan du kun ved at skille EXE filen, og det må du næppe (det er at sammenligne med at cracke programmet)
Avatar billede puma81 Nybegynder
11. februar 2007 - 14:18 #4
Det er fordi jeg har lavet en powerpoint fil om til en exe fil. også vil jeg gerne have at når det bliver sendt ud til nogle venner så er det med mit eget ikon på
Avatar billede screem_brille Novice
11. februar 2007 - 14:26 #5
kan du mig bekendt ikke.
Avatar billede puma81 Nybegynder
11. februar 2007 - 14:35 #6
Andre der kan hjælpe mig med mit problem... og tak for svarne screem_brille
Avatar billede bertelbrander Novice
11. februar 2007 - 14:57 #7
Du kan måske gøre det med en "resource editor", f.eks:
http://www.restuner.com/
Avatar billede puma81 Nybegynder
11. februar 2007 - 15:05 #8
Syntes ikke jeg kan få den til det... desværre
Avatar billede bertelbrander Novice
11. februar 2007 - 20:46 #9
Jeg har ikke prøvet det, men har du kikket på:
http://www.restuner.com/howto-replace-an-icon.htm

Ellers findes der mange andre resource editorer, prøv at søge på google.
Avatar billede falster Ekspert
12. februar 2007 - 14:12 #10
Resource Hacker fra Angus Johnson kan

http://www.angusj.com/resourcehacker/

(Forudsat at exe-filen ikke er komprimeret med UPX e.l. I givet fald skal den først dekomprimeres.)