Avatar billede freekyzone Nybegynder
11. februar 2007 - 13:19 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

CyberCity, Global IP+ og egen server

Hej, jeg har fået Global IP+, da jeg sider på et system hvor der lige efter CyberCitys router (som eneste udstyr) sider en firewall hvorefter hele netværket sidder.

Så har jeg nu følgende problem.

IP på Cybercitys Router x.x.x.xx5
IP på firewall, uddelt af routeren x.x.x.xx6

Dermed burde alle hjemmesider som i DNS'en er omkonfigureret til x.x.x.xx6 blive vist.
Men faktum er, at "siden kan ikke vises".
Men når jeg hjemmefra, på linien hvor serverne er, godt kan se siderne.

Hvad er problemet?
Avatar billede leif Seniormester
11. februar 2007 - 13:29 #1
I den externe DNS skal du pege på CC WAN adressen
Avatar billede freekyzone Nybegynder
11. februar 2007 - 13:30 #2
ok, men så er problemet, at jeg ikke selv kan se siderne.... Det er jo et problem når jeg sider og programmere og designer...
Avatar billede leif Seniormester
11. februar 2007 - 13:31 #3
Men kan alle andre så se siden ?
Avatar billede freekyzone Nybegynder
11. februar 2007 - 13:33 #4
Ja, det vil jeg tror - har nemlig forsøgt tidligere..

Men hvad er ideen så med Offentlig IP+?
- de siger ved CyberCity at den IP+ som er ledig, er den som vil ramme en computer eller firewall lige efter deres routeren. Det er også den som en hjemmeside skal pege på...

Så forstår jeg det sgu ikke...
Avatar billede leif Seniormester
11. februar 2007 - 13:42 #5
Og du i FireWallen har sørget for at Port 80 er åben for trafik udefra ?
Avatar billede freekyzone Nybegynder
11. februar 2007 - 13:50 #6
ja. Det kan lidt firkantet sættes således op. Kan alle andre se siderne, så kan jeg ikke.

Hvad er der galt internt?

Mit system er således:

CC Router -- FireWall -- Netværk incl. webserver
xxx.xxx.xxx.xx5 -- xxx.xxx.xxx.xx6 -- 10.0.0.10 til 10.0.0.199

FireWall ´har tidligere været direkte forbundet med Tele2 og TDC uden problemer. Men der rammer IP'en også direkte FireWallen da de bruger enkeltsående modem.
Avatar billede leif Seniormester
11. februar 2007 - 13:53 #7
xxx.xxx.xxx.xx5 tillader sikket ikke NAT loopback og derfor kan du ikke selv se siden når du bruger denne IP.

xxx.xxx.xxx.xx6 tillader sikkert NAT loopbackl og derfor kan du se siden når du bruger denne IP
Avatar billede leif Seniormester
11. februar 2007 - 13:55 #8
Men hvis du siger at folk udefra ikke kan se siden når der bruges: xxx.xxx.xxx.xx6 er det enten i xxx.xxx.xxx.xx5 eller xxx.xxx.xxx.xx6 der ligger et fejl opsæt
Avatar billede freekyzone Nybegynder
11. februar 2007 - 14:14 #9
loobpack er ON på CC router.
Avatar billede freekyzone Nybegynder
11. februar 2007 - 21:24 #10
Har løst problemet.

Problemt var, at jeg havde omkonfigureret routeren så mange gange, at den var gået i "selv-sving"

En hard-reset, og så konfigurtation af routeren, som jeg entelig havde gjort til sidst, så virkede det.

CC router har det åbenbart svært med flere omkonfigureringer...

Nå ja, CC havde givet mig forkerte oplysninger om den ekstra IP. Den var ikke xx6 men xx4 :-)