Avatar billede nicholashansendk Nybegynder
10. februar 2007 - 18:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Flere domæner

Hvordan tilføjer man mere end et domæne på en WinXP Pro klient, der arbejder på to forskellige domæner?
Avatar billede leif Seniormester
10. februar 2007 - 18:44 #1
Kan man efter mine oplysninger ikke
Avatar billede leif Seniormester
10. februar 2007 - 18:45 #2
Kun hvis domænerne ligger så vidt jeg husker enten i Trust eller i samme Træ
Avatar billede screem_brille Novice
10. februar 2007 - 18:48 #3
har set det flere gange faktisk (men det er ikke en standard ting), der har man kunne vælge mere end bare lokalt, og 4-5 domæner (kan ikke huske hvilken virksomhed kunden kom fra), så ja det er muligt, men det kræver såvidt jeg ved en 3 parts application
Avatar billede leif Seniormester
10. februar 2007 - 18:51 #4
Jeg har 12 domæner at vælge imellem, men det er fordi at man i vores Forest har lavet 12 domæner !

Men jeg har selv samme problem, at det kunne være lækkert at kunne koble nogen extra domæner på maskinen ! Jeg tror bare man vil komme ud i at man så også har 2 forskellige Skriveborde. (Ikke optimalt for mig)
Avatar billede nicholashansendk Nybegynder
10. februar 2007 - 19:27 #5
Du kan evt. redirecte skrivebordet fra de øvrige profiler til den, du bruger - eller blot lave en genvej.
Avatar billede hanmo Nybegynder
11. februar 2007 - 08:29 #6
En Windows klient kan kun være medlem at et domæne.
Hvis klienten var medlem af flere domæner, hvilket domænes Group Policy skulle den så anvende?
Du kan tilgengæld godt ha' en Windows klient der er medlem at et domæne i en forest, hvor du så har mulighed for at logge på med en hvilken som helst bruger i et af forest'ens andre domæner. De tilgængelige domæner vil så fremgå i listen når du logger på.
Hvis du arbejder på to domæner i forskellige forests, så vil du kun ha' mulighed for at logge på domæner i den forest din klient's domæne tilhører - med mindre der er en trust mellem de to forests.
Hvis du vil ha' adgang til domæne, du ikke kan logge på direkte, så kan du jo oprette en VPN forbindelse og få adgang på den måde.
Avatar billede nicholashansendk Nybegynder
11. februar 2007 - 17:04 #7
Tak for info
Avatar billede nicholashansendk Nybegynder
04. maj 2013 - 08:24 #8
Luk