Avatar billede it-interesseret Nybegynder
10. februar 2007 - 14:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Bat-backup til SQL 2005

Hej alle

Jeg anvendte førhen denne uden problemer:

OSQL -S MINDB -E /i mssql-backup.sql

Men nu giver den:

1> 2> 3> 4> 5> 6> 7> Msg 3201, Level 16, State 1, Server SERVER1, Line 1 Cannot open backup device 'D:\backup\MSSQL\MINDB.bak'. Operating system error 5 (Access is denied.).

Msg 3013, Level 16, State 1, Server SERVER1, Line 1
BACKUP DATABASE is terminating abnormally.
Msg 3201, Level 16, State 1, Server SERVER1, Line 2

Jeg er logget ind på vores 2003 server som admin.

Det har virket som sagt, men stoppede efter jeg opgraderede fra MSDE til SQL 2005 samt kørte over på kun NT-login (altså gik væk fra at kunne anvende SQL-login). Hvad der har forudsaget adgangs-nægtelsen ved jeg ikke, da jeg var for hurtig og ikke fik testet backup-scriptet undervejs.

Nogen som kan kaste lidt lys over emnet?
Avatar billede arne_v Ekspert
10. februar 2007 - 22:02 #1
de lyder nu mere som om det er adgang til D:\backup\MSSQL og D:\backup\MSSQL\MINDB.bak
som den er gal med - ren Windows directory og fil adgang
Avatar billede arne_v Ekspert
06. maj 2007 - 22:39 #2
kommet videre ?
Avatar billede it-interesseret Nybegynder
29. juli 2007 - 16:22 #3
Kan ikke huske, hvad løsningen var, men jeg kom videre. Smid gerne et svar, hvis du vil have nogle points :)
Avatar billede arne_v Ekspert
29. juli 2007 - 17:05 #4
ok