Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
10. februar 2007 - 12:44 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fange 'Enter' i en tekstbox og foretage handling lige derefter

Kan man gøre følgende med VS 2005 funktionalitet:

En bruger indtaster en række tegn i en textbox, men når brugeren taster 'Enter', så 'fanges' dette med det samme og en funktion kaldes? Jeg kender TextChanged eventen, men den fanger ikke noget, mens brugeren er i gang med at indtaste tegn.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
10. februar 2007 - 12:46 #1
Hvad skal der gøres ?
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
10. februar 2007 - 12:51 #2
Jeg er ved at lave et ordtræningsprogram og i det felt, hvor Enter skal fanges, er det meningen, at brugeren skal indtaste sit bud på en oversættelse og ved tryk på Enter, skal det indtastede tjekkes mod det rigtige og et nyt ord til oversættese findes - dette håndterer jeg pt. i en knapfunktion, men det kræver jo, at brugeren skal klikke hver gang og det ville jo være elegant at undgå.
Avatar billede kalp Novice
10. februar 2007 - 16:32 #3
jeg har lavet det i C# her..
http://kalp.dk/keyevet.zip
Avatar billede kalp Novice
10. februar 2007 - 16:33 #4
i mit eksempel hopper den til textbox nr. 2 når der trykkes enter, men her kan du benytte din egen logik.
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
10. februar 2007 - 21:46 #5
Ok - tak, men det er en Windowsapplikation og min er en webapplikation, så den kan jeg desværre ikke bruge.
Avatar billede kalp Novice
10. februar 2007 - 22:08 #6
nu sidder jeg ikke ved min pc før om lidt over en time, men jeg går da ud fra du godt kan med webapplication hvis du benytter et button control!
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
10. februar 2007 - 22:09 #7
i asp.net 2.0 kan du gøre sådan her:
<asp:panel defaultbutton="button2" runat="server">
        <asp:textbox id="textbox3" runat="server"/>
        <asp:button id="button2" runat="server"/>
    </asp:panel>

Ellers er der en alternativ måde:
http://weblogs.asp.net/rajbk/archive/2003/12/11/setting-the-default-button-for-a-textbox-in-asp-net.aspx
Avatar billede 2c Nybegynder
11. februar 2007 - 00:25 #8
Sæt autopostback til true!
Så fanger den TextChanged eventen.
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
11. februar 2007 - 12:31 #9
2c -> Så vidt jeg kan se af Microsofts dokumentation og egen afprøvning, så kaldes TextChanged først i det øjeblik, at focus fjernes fra kontrollen - det jeg vil er, at programmet skal reagere, NÅR kontrollen har focus (som det sker i forslaget fra dr_chaos).

dr_chaos -> Har afprøvet dit forslag og det virker helt, som jeg gerne vil have det til - vil du lægge et svar?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
11. februar 2007 - 12:38 #10
svar :)