Avatar billede priiskorn Nybegynder
09. februar 2007 - 20:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan tilslutter jeg en ny harddisk?

Jeg har lige købe ny computer, da den gamle gik ned...snøft...
Den nye medion har plads til en ekstern harddisk, ovenpå maskinen, men jeg vil gerne kunne tilslutte mine gamle harddiske til den nye computer, så jeg kan flytte gamle filer over på den nye.
Den ene af de gamle harddiske er en maxtor 7200 rpm fluid.
Hvad skal jeg købe for at kunne gøre det?
Har hørt om en box man kan købe som via usbstik kan tilsluttes den nye com. men havd hedder sådan en og hvad er den billigste løsning på det her?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
09. februar 2007 - 22:55 #1
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
09. februar 2007 - 22:56 #2
Vælg understøttede enheder>harddisk
Avatar billede fluse Nybegynder
09. februar 2007 - 23:02 #3
Det er sandsynligvis ikke nødvendigt at købe noget overhovedet. Det vil dog nok kræve at du lukker din nye computer op, og tilslutter dem inden i, hvilket ikke er noget problem overhovedet!

Jeg antager at du har kabler og skruer da de jo har siddet i din gamle computer, så du tager det bare der fra.

Strømstik skulle der gerne være rigeligt af inden i den nye.

Enste ting der kan blive et problem, er om den nye computer har en IDE controller. og det kan jeg ikke sige da jeg ikke ved hvilken hardware der er tale om. Men mit gæt er, at det har den! Jeg antager jo så også at dine harddiske er IDE (ATA-100) men odsne er et det er de. ;)

Det er rimelig lige til opgave! faktisk kan man dårligt gøre det forkert, og hvis man ikke bruger vold kan man heller ikke komme til at ødelægge noget.

Det eneste man skal være opmærksom på, er jumperne på harddiskene, som skal stå som skal stå rigtigt. endten master eller slave, alt efter hvordan de sættes i computeren.

Hvis du har mod på det, og lige kigger om der er stik/kabler der passer til harddiskene i computeren vil jeg gerne uddybe nærmere hvordan du præsist skal sidde. Så kan du jo altid lade dem sidde som lager diske i den nye :)

Ellers kan sådan en fætter her klare opgaven:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=246225

FLuse
Avatar billede priiskorn Nybegynder
10. februar 2007 - 10:04 #4
jeg vil lige se på det, vender tilbage når jeg er blevet klogere
Avatar billede priiskorn Nybegynder
17. februar 2007 - 11:48 #5
Jeg fandt ud af det, nu skal jeg bare give point, men kan ikke huske hvordan det nu er at man gør det... Håber I får jeres point, ellers så skriv lige til mig.