Avatar billede thulstrup Nybegynder
09. februar 2007 - 17:53 Der er 2 kommentarer

Problemer med ZyXel Prestige 660HW-61

Hej,

Jeg har en 8mbit forbindelse hos Cybercity, samt en ZyXel Prestige 660HW-61 router.

Jeg er fornyelig flyttet til en ny adresse og har i den forbindelse fået flyttet min internetforbindelse. Der har i dag været en tekniker fra TDC og etablere forbindelsen på min nye adresse. Inden han kørte målet han modstanden i forbindelsen og sagde at det så fint ud.

Mit problem er at forbindelsen kører elendigt. Den er meget langsom og falder hele tiden helt ud.

Jeg kan se i routerens statistik, at jeg kun har en up- og downstream på 384 kbps.
Jeg kan desuden se at ca. hvert minut restarter routeren, tilsyneladende uden grund.

Jeg har prøvet at nustille routeren og dens firmware. Jeg har også prøvet at restarte routeren.

Hvad kan der være galt?
Er det forbindelsen den er gal med og altså TDC jeg skal have fat i, eller er det udstyret der er problemet og dermed Cybercity's ansvar?
Eller kan det være opsætningen af routeren der er skyld i problemet?
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 18:27 #1
du skal fejlmelde linien hos cybercity, så skal de nok kontake tdc hvis det er nødvendigt, tdc har ikke ret til at ændre på noget uden CC har bedt dem om det 8medmindre det skyldes driftomlægninger på centralen)
Avatar billede thulstrup Nybegynder
09. februar 2007 - 18:51 #2
Jeg snakkede med Cybercity tidligere i dag, hvor de sagde at de vil sende nyt udstyr til mig. Jeg tvivler bare på at det vil løse mit problem, da mit nuværende udstyr fungerede upåklageligt på min gamle adresse.