Avatar billede dk_akj Nybegynder
07. februar 2007 - 13:32 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Replikering af foldere oprettet i local replica.

Hej

Jeg har en bruger som har oprettet X foldere i sin lokale mailfil.

Når han nu replikerer med serveren så kommer folderne ikke med over i mailfil på server.

I serverens mailfil kan man kun finde de dokumenter, der er flyttet i den lokale replikas nye foldere, i all documents.

Brugeren har ret til at oprette shared folders og folderne er oprettet som shared.

Har prøvet at oprette en folder med nøjagtigt samme navn i databasen på serveren og så replikere.

Har prøvet at slette replication log.

Har prøvet at fjerne begge items fra workspace og oprette dem igen.

Har checket at replication - settings - advanced står til at medtage foldere og forms.

Bruger er på R5.12 server på R6

Nogen idéer ?

//akj
Avatar billede jogii Nybegynder
07. februar 2007 - 13:51 #1
Hvis du opretter en ny folder på serveren, kommer den så ned på "local"?
Hvilken overordnede adgang har brugeren til sin postkasse, Admin eller Redaktør?
Umiddelbart lyder tingene som de skal være. Du kan prøve at oprette en ny kopi af databasen på serveren med et ANDET FILNAVN og UDEN DOKUMENTER. Kontroler i denne kopi at de omtalte mapper er med.
Avatar billede dk_akj Nybegynder
07. februar 2007 - 13:56 #2
Bruger er listet som manager.
En folder oprettet på serveren replikeres fint ned i local.

"Uden dokumenter", mener du lave en kopi af X.nsf i windows og kalde den X.nsf åbne denne og i all documents slette alt. Derefter replikere fra local mod y.nsf ?

//akj
Avatar billede jogii Nybegynder
07. februar 2007 - 14:03 #3
Nej, stil dig på den lokale base i arbejdsområdet, vælg File -> Database -> New Copy.

Vælg placering server,
angiv testfilnavn
medtag ACL
UDEN dokumenter

Åben så den nye testbase og se hvilke mapper der er kopieret op på serveren.
Avatar billede dk_akj Nybegynder
08. februar 2007 - 08:18 #4
ok, det prøver jeg.

//akj
Avatar billede dk_akj Nybegynder
09. februar 2007 - 07:29 #5
En ny copy indeholdt alle foldere, det jeg så gjorde var at kopiere den lokale mailfil til server (inkl dokumenter), rette i adressebog så mails blev sendt til den nye database, slette lokale replikas af den gamle database, lave ny replika lokalt.

Så virker det.

Tak for hjælpen, læg venligst et svar.

//akj
Avatar billede jogii Nybegynder
09. februar 2007 - 10:07 #6
Nuvel, det var da en måde at gøre det på. Og den helt rigtige, hvis man vil have det til at virke asap. Jeg er bare lidt bange for at der var noget andet galt. Som måske får problemet til at dukke op igen.

//Jörg
Avatar billede dk_akj Nybegynder
10. februar 2007 - 09:22 #7
Det ser ud til at virke nu, på en måde er de bare kommet out of sync, sært at cleare repl. history ikke løste det.

//akj
Avatar billede jogii Nybegynder
10. februar 2007 - 19:07 #8
Ja, sært, og jeg går ud fra at nye mapper, som blev oprettet lokalt, heller ikke kom "op" på serveren ?
Avatar billede dk_akj Nybegynder
13. februar 2007 - 08:39 #9
Korrekt

//akj