Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
04. februar 2007 - 12:11 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Se kommende ændringer i Google

Hej Eksperter!

Hvordan er det jeg ser kommende ændringer i google?

Man plejer i nogle mirros eller hvad det kaldes kunne se hvordan google kommer til at se ud om nogen dage.
Jeg har ændret lidt i mine metatags og opbygning og vil gerne så hurtigs som muligt se hvordan det kommer til at se ud så jeg kan ændre tilbage hvis det ikke er optimalt.

På forhånd tak :)
Avatar billede apo Praktikant
04. februar 2007 - 12:24 #1
Jeg er ikke bekendt med, at der findes et sådan værktøj.

Den eneste måde, jeg kender til er at man kan søge i Google's forskellige datacentre, og ad den vej se de første ændringer i søgemaskineresultaterne.
Avatar billede apo Praktikant
04. februar 2007 - 12:26 #2
I øvrigt: hvis først du ser resultaterne i et af Google's datacentre, så er det for sent at ændre - før næste indeksering. Der er ingen 'fortrydelsesknap'.
Avatar billede apo Praktikant
04. februar 2007 - 12:34 #3
Google har flere hundrede datacentre, men du kan evt. begynde med at undersøge for ændringer i disse:

Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
04. februar 2007 - 12:37 #4
det var datacentrerne jeg mente, hvordan er det så det fungerer?

det er tilfældig hvilke der er opdaterede?
Avatar billede apo Praktikant
04. februar 2007 - 12:44 #5
Du indsætter IP-adressen for de enkelte datacentre i din browsers adresselinje, og taster enter (lige som hvis du selv havde indtastet en almindelig webadresse i adresselinjen). Søgeresultaterne vil ofte være forskellige alt efter hvilket datacenter du har åbnet.

Ja, det er ikke altid de samme datacentre, der bliver de først opdaterede. Så der er ingen anden vej end at starte fra en ende af, ind til du kan se ændringer i dine søgeresultater :o)
Avatar billede apo Praktikant
04. februar 2007 - 12:47 #6
Det kan være lettere/hurtigere at benytte denne adresse:

http://[ Indsæt datacenter ]/search?hl=da&q=site%3Awww.[ Indsæt webadresse ].dk&lr=

(husk at ændre datacenter + din webadresse)
Avatar billede apo Praktikant
04. februar 2007 - 13:01 #7
Jeg glemmer næsten altid at lægge et svar :o)
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
04. februar 2007 - 13:12 #8
mange tak
Avatar billede apo Praktikant
04. februar 2007 - 13:17 #9
Velbekomme, og tak for points :o)
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. februar 2007 - 13:17 #10
der findes skam værktøjer der kan dette. Se på http://www.seologs.com

Der kan man søge i mange datacentre på samme tid og få resultaterne præsenteret overskueligt, her er både serp og link og meget mere, se under fanebladet seo tools
Avatar billede apo Praktikant
04. februar 2007 - 13:36 #11
bufferzone > Gode værktøjer, som netop er lagt ind som bogmærke.

Især dette er brugbart, hvis man vil undgå at undersøge søgeresultaterne manuelt: http://www.seologs.com/data-center-check.html
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
04. februar 2007 - 15:37 #12
jamen det lyder jo til at være endnu bedre :) var inde og kigge på bufferzone.dk uden held, men tak igen!
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
07. februar 2007 - 07:28 #13
Du har værktøjet lige her: http://www.mcdar.net/dance/index.php