Avatar billede madusse Nybegynder
03. februar 2007 - 13:52 Der er 5 kommentarer

kan man kører med to firmanavne / logoer i samme regnskab

Jeg driver en detailbutik og en netshop hvor jeg benytter 2 forskellige firmanavne begge firmaer ligger under samme cvr nr. men er det muligt i summarum når man skriver en faktura ud selv at vælge hvilken af de to firmanavne med dertil hørende email/ hjemmeside den skal bruge til fakturaen.
Avatar billede b_hansen Novice
03. februar 2007 - 20:05 #1
det kommer an på, hvilken udgave af Summa du bruger. Hvis du bruger Enterprise eller Professional, kan du sagtens bruge 2 eller flere firmanavne.
Avatar billede hardyc Nybegynder
04. februar 2007 - 15:06 #2
Jo hvis firmaet har to navne kunne være 1 Xbyens bilcenter
                                        2 Xbyens Reservedelscenter

Men så skal de have samme CVR no og indtægter og udgifter bogføres i samme regnskab evt det ene har afd.no.  men cvr no skal være det samme for begge firmaer og reg. i (GL) Told Skat  eller som nu www.skat.dk med begge navne

Hilsen
Revisor Hardy
Avatar billede hardyc Nybegynder
04. februar 2007 - 15:09 #3
Jeg glemte lige at det ville være det bedste at logoet indeholdt begge firmanavne på Fakturaen og diverse oplysninger for begge firmaer

Hardy
Avatar billede ottobp Novice
22. februar 2007 - 23:46 #4
du løse problemet ved i fakturadesignet på firma 1(detail) der bruger du dit hovednavn og logo hertil og gemmer den under  Faktura Butik.fds
mens du for din webshop i fakturadesignet  nulstiller firmanavnet indefra FIRMAOPLYSNINGER  og så  lader navnet på shoppen indgå i logoet  og så gemmer den under navnet  Faktura webshop.fds
Når du så skal danne en faktura i den ene eller anden del af din buisness  -  så aktiverer du den relevante faktura i påkommende tilfælde

Jeg gør det selv  med et logo og navn  for  mit salg af SummaSummarum hvor jeg har et fakturasetup  der hedder  Best & Biernth  og på samme SE-nr.  har jeg en anden aktivitet  for et  boligsite  der hedder BoligAalborg.dk

mvh
Otto BP
www.ivaerksaet.dk
Avatar billede ottobp Novice
16. april 2008 - 01:41 #5
hej madusse  skal du  ikke have lukket  dette spørgsmål  -  eller  var svarene ikke fyldestgørende???