Avatar billede aidan Nybegynder
02. februar 2007 - 15:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Installere Win98 uden diskette drev

Jeg ønsker at installere Win98 på D drev på en computer der er født uden diskette drev. Lidt ind i installationen, bliver jeg bedt om (en DOS besked) at indsæt diskette i B drevet, og tryk på enter når jeg er klar. Er der nogen der ved hvordan jeg kommer uden om det her?
Avatar billede screem_brille Novice
02. februar 2007 - 15:37 #1
hvad skal den diskette indeholde ? (som den beder om) og kan du ikke bare boote op fra installations cden ?
Avatar billede aidan Nybegynder
02. februar 2007 - 16:36 #2
Der er sket noget med installations cd'en, så cd drevet kan ikke læse booten. Jeg indlæser DOS i RAM drev fra Hiren's All-In-One Boot cd, og starter setup fra Win98 mappe.
Det står intet om hvad det forventer at hente fra disketten. Jeg har Win2k installeret på C drevet, og en ANSI hard disk på IDE3. Kan det være at det forventer drivers?
Avatar billede aidan Nybegynder
02. februar 2007 - 16:40 #3
Driver til harddisk under win2k er "disk.sys".
Avatar billede aidan Nybegynder
02. februar 2007 - 16:46 #4
Jeg skulle måsketilføje at beskeden om at indsætte diskette kommer efter at installationsprogrammet er startet op, og efter at jeg har indtastet nøglen.
Avatar billede aidan Nybegynder
02. februar 2007 - 17:55 #5
og jeg har hverken A eller B drev!
Avatar billede aidan Nybegynder
02. februar 2007 - 18:30 #6
Det som jeg har beskrevet som ANSI harddisk er en SATA harddisk!
Avatar billede screem_brille Novice
02. februar 2007 - 18:52 #7
jeg har ikke umiddelbart nogen ide må jeg indrømme
Avatar billede aidan Nybegynder
06. februar 2007 - 19:19 #8
Lukker tråden. Jeg har opgivet.