Avatar billede dennis4180 Nybegynder
02. februar 2007 - 14:14 Der er 5 kommentarer

Outlook, Sidefil pagefile går amok, når der åbnes mail

Min pagefil (sidefil) går amok og tæller langsomt op til 2,07 GB, når jeg åbner en mail i outlook. PCen bliver naturligt nok meget langsom (næsten helt død). Det tager 5 minutter for at åbne en mail.

Jeg har forsøgt følgende:
Jeg har stillet sidefilen til at måtte fylde op til 4056 mb, da der er stor HD i maskinen. Der er kun 512 mb ram. Jeg har forsøgt at lade styring ske automatisk, og der er forsøgt med 2 gange ramstørrelse, osv.

Kørt virusscan, spamscan, slettet tmp filer.

Har stadig problemet. Kan det være pst filen ?
Avatar billede samohtrelhe Praktikant
05. februar 2007 - 23:04 #1
Jep! Desværre er du på sporet. Formodentlig en databasefejl.
Prøv evt at fjerne den (kopier den et andet sted hen og slet derefter ;-)
Åben derefter outlook, konfigurer forfra og se om problemet er væk.

Du kan evt. være heldig at slippe af med problemet ved at eksportere til en .pst fil og så importere igen efter ovenstående procedure...
Avatar billede dennis4180 Nybegynder
06. februar 2007 - 10:01 #2
Det var ikke pst filen.
Har siden forsøgt med følgende:
Oprettet ny outlook profil og kørt med ny (tom) pst fil og oplever stadig samme problem.
Avatar billede dennis4180 Nybegynder
06. februar 2007 - 10:02 #3
Det er måske den "pc -profil" som serveren tildeler.. vi har forsøgt at logge på med en anden bruger på maskinen. Outlook virker fint med denne bruger.
Avatar billede samohtrelhe Praktikant
07. februar 2007 - 17:37 #4
Du kan sagtens have ret. Måske dog bare en lokal fejl. Er det OK hvis du logger på en andens PC?
Er det tilfældet så prøv:
Log på som lokalAdmin, omdøb hele dit profil bibliotek (under Docs & settings)til "etellerandet"
Log af og log på som dig selv igen. Hvis det virker bør du få en profil over fra din domain server der virker. Afhængig af hvor meget i replikerer ved logon/logoff kan du altid finde dine andre ting (favorits, Desktop mv.) i den gamle profilmappe.
Avatar billede dennis4180 Nybegynder
08. februar 2007 - 10:06 #5
Hej. Din løsning lyder meget sandsynlig. Det bliver testet, hvis der ikke allerede er en fundet en løsning. Der blev sat en IT mand på sagen i går. Du hører nærmere.