Avatar billede sph1nx Nybegynder
01. februar 2007 - 20:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

opskrifter og MS sql

hey..

sidder lige og, for første gang, roder med noget MS SQL..

jeg skal have nogle opskrifter gemt i en database, til en opskrift hører der jo nogle ingredienser..

men hvordan gemmer jeg ingredienserne så jeg, når jeg henter dem op, kan dele dem med f.eks 2 hvis opskriften nu var beregnet til 4 og man kun er 2..

jeg er HELT ny i det her, så umiddelbart kan jeg ikke se hvordan jeg skal gemme det hele :S
Avatar billede arne_v Ekspert
02. februar 2007 - 01:16 #1
i databasen har du enten et felt med antal personer eller så justerer du data så
alt er til 1 person

justering af det viste håndterer du i din applikation - ikke i databasen
Avatar billede sph1nx Nybegynder
02. februar 2007 - 08:41 #2
yes yes, det er jeg med på.. tror måske mere mit spørgsmål nu går på, hvordan jeg knytter en ingrediens til opskrift nede i databasen, sådan så ingrediensen "ved" den hører til den eller den opskrift ?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. februar 2007 - 15:42 #3
en foreign key i opskriftingrediens tabellen som peger paa opskrift tabellen vil jeg tro
Avatar billede sph1nx Nybegynder
02. februar 2007 - 15:45 #4
hmm ja, det var også sådan noget jeg var ude i, men tror måske bare jeg gør det sværere end det er.. prøver ihvertfald det der
Avatar billede arne_v Ekspert
03. februar 2007 - 03:11 #5
jeg tror at det er vigtigt at du skelner mellem opskriftingrediens og ingrediens
Avatar billede arne_v Ekspert
25. marts 2007 - 16:10 #6
sph1nx ?
Avatar billede sph1nx Nybegynder
25. marts 2007 - 16:13 #7
ja ja, jeg fik det til at virke, såh!

havde egentlig helt glemt denne tråd, men brugte faktisk det du skrev med foreign key, så smid bare et svar
Avatar billede arne_v Ekspert
25. marts 2007 - 16:13 #8
OK