Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
30. januar 2007 - 23:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

når retter i tekst bliver Ø til Ø

Hej

Har endelig fået noget updatering til at virke men hvis jeg har et Ø min database og jeg retter teksten uden at rette Ø'et så bliver det til Ø og næste gang jeg vil rette i teksten er det Ø der vises.

Hvad skal indsættes så den ved at på dette site er ÆØ og Å ÆØ og Å. !?
Avatar billede lordnelson Seniormester
31. januar 2007 - 09:49 #1
Er vel også det korrekte for et start Ø
det er ikke et spørgsmål om hvad der står i databasen
men hvordan det vises, man kunne tænke sig hvis det nu er en
hjemmeside du er ved at lave at der kommer clienter fra andre lande og
vi se din side, de kan jo ikke se ÆØÅ for det har de ikke i deres landekoder
derfor bruges et tegn istedetfor dette tegn skal så laves om til at blive vist
rigtigt. ved brug af
Server.HtmlEncode(feltet)
feks. ved udtræk fra en database vill man normalt skrive
Variabel = Server.HtmlEncode(feltet i tabellen)
eller bare skriv Server.HtmlEncode(feltet i tabellen)

Ln
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
31. januar 2007 - 20:39 #2
ja det er jeg klar over men hvordan kan det bruges sammen med et gridview.
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
07. februar 2007 - 19:35 #3
lukker