Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2007 - 17:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Linksys kan ikke ses

Jeg sidder lige ved siden af LinkSyssen, men forbindelsen er endeløst langsom - nærmest non-existing, så jeg skriver "på kabel."
Skulle forbindelsen ikke være stor og stærk og tydelig?
Jeg kan heller ikke se den i rækken af "trådløse netværksforbindelser", selvom jeg ikke har gjort den usynlig. Det venter jeg med til forbindelsen er helt i orden.
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2007 - 19:54 #1
Nu har jeg igen været i opsætningen, og har fået den at se.
Men den er ikke til at åbne, så langsom er den.
Alle søjler er grønne, men i dens "egenskaber" kører den kun med 54,xx mb., og kommer slet ikke i gang. Den lille gule kugle triller frem og tilbage, men der sker ikke noget.
Avatar billede azzara Nybegynder
31. januar 2007 - 14:43 #2
Er din forbindelse krypteret (hvad den jo burde være) og har du i så fald givet nøglen til den på trådløse forbindelse?
Da jeg indstallerede min Linksys trådløse router havde jeg samme problem selv om jeg under egenskaber til den trådløse forbindelse havde givet den nøglen til det trådløse netværk. Løsningen var for mig at oprette forbindelsen inde under kontrolpanel -> guiden trådløst netværk  og manuelt her taste nøglen ind. Hvorfor det virkede via den vej og ikke via trådløstnetværk -> egenskaber ->trådløse netværker -> egenskaber ved jeg ikke da det var de samme data som skulle tastes ind begge steder.
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2007 - 16:32 #3
Hej azzara og andre.
Nu har jeg pillet alle ledninger ud, slukket for adapteren, og linksyssen står her foran mig på skrivebordet og flover sig. Må begynde forfra, men der er jo ikke noget program, jeg kan smide af listen over tilføj/fjern programmer, og når jeg sætter den til igen, og vil formatere, dukker formentlig alt det gamle op. Eller hvad?

Andet spørgsmål: Linksyssen skal stå så højt som muligt. Men det blå kabel, der følger med, er kun ca 1 m. langt, og når lige akkurat fra ejendommens bredbåndsboks op på reolen, hvor den kan stå. Er det et specielt kabel (parallel-, kryds- eller noget helt tredie), eller kan man bruge et ganske almindeligt flere meter langt netkabel, så boksen kan komme højt til vejrs?
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2007 - 21:10 #4
Er der slet ingen, der ved noget om, hvordan man afmonterer en linksys og får sin bærbare til at "gå trådløs"?
Jeg kan ikke hitte ud af det.
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2007 - 07:04 #5
Hvad betyder dette: http://192.168.1.1/WBasic.tri
Det dukker frem, og så er der en blank side, og så sker der ikke spor.
Det er som om det hele går i stå.
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2007 - 07:05 #6
Jeg kan sagtens se- og få kontakt til flere ukrypterede netværk, men jeg kan slet ikke se min egen.
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2007 - 14:00 #7
jeg blir nok nødt til at lukke selv, da der ikke er noget brugbart
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2007 - 21:30 #8
er der virkelig ikke nogen, der ved noget om linksys? Jeg har gjort, hvad der stod i manualen. men jeg kan ikke se min egen forbindelse i den lange række af forbindelser i nærheden. Jeg er lige nu på en åben forbindelse, men vil da helst kunne arbejde fra min egen. Hvad sker der egentlig?