Avatar billede the_email Nybegynder
26. januar 2007 - 22:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Udskriv på valgte printer og lav kopi til PDF-dokument

God aften.
Jeg har fået nyt arbejde hvor vi printer en del og skal en gang i mellem på arkivet for at finde gamle prints.
Derfor tænkte jeg at det kunne være smart at når man printer, laves der er kopi i PDF, som smides på en server og herefter let kan genfindes.

Er det muligt at på Windows XP til at lave en kopi til PDF, af ALT man printer, uanset hvilken printer man har valgt at printe til?

Mvh TheEmail
Avatar billede mcgoat Nybegynder
26. januar 2007 - 22:46 #1
kigger lige med
Avatar billede zigge Nybegynder
27. januar 2007 - 00:29 #2
Jeg har ingen ide om det virker. Men here it goes...

Installer en virtuel pdf printer på maskinen og forbind den til samme port som din fysiske printer.

Mvh
Zigge
Avatar billede collin Nybegynder
27. januar 2007 - 18:41 #3
Jeg har ikke en metode lige til hånd - men hvad med at gøre det i omvendt rækkefølge? På http://www.exp-systems.com/ findes en pragtfuld og gratis program til at printe direkte til PDF. Programmet kan indstilles sådan at det dokument du laver åbnes automatisk i Adobe Reader så snart den virtuelle udskrift er færdig, og så kan du bare udskrive den på din fysiske printer.
Avatar billede zigge Nybegynder
27. januar 2007 - 19:45 #4
Det var også noget i den bolgade jeg tænkte på.
Hvis du vil automatisere det, kan du lave et script der holder øje med en folder på en printserver og så sørger for at udskrive pdf'en og derefter flytter den til et passende backup sted, når der lægges en fil i mappen. Ulempen med den metode er at man skal afveje den tid der går imellem scriptet tjekker mappen, og dermed den ventetid der er på en udskrift og så den belastning et script giver på printserveren.
Jeg vil foreslå dig at kikke lidt på en Linux printserver - der kan man som regel få indfriet alle ens drømme mht. "underlige" funktioner...
Avatar billede the_email Nybegynder
06. marts 2007 - 11:19 #5
Heyhey.
Har droppet ideen igen. Det var ikke nødvendig efter konvertering til nyt system.

Nogle som vil have point for deres tid, venligst læg svar snarest

/TheEmail