Avatar billede zelic Nybegynder
26. januar 2007 - 22:32 Der er 7 kommentarer

Internet der ikke virker

Hej drenge .

Jeg har et problem med min nye bærbar . den kan ikke gå på nettet..

Jeg har prøvet at installere Windows XP om igen på den men det virker vist ikk helt , mit internet stik osv. virker ( Har testet det på en anden computer )

.. Nogen der har en ide til hvad jeg kan gøre?
Please hjælp sidder til computer aften som den eneste der ikke kan gå på nettet , pænt nedtur hehe ..
Avatar billede mcgoat Nybegynder
26. januar 2007 - 22:44 #1
Prøv at gå ned i startmenuen->Kør skriv "cmd" [Enter] skriv "ipconfig /all" [Enter]

Hvad står der under:

Dhcp aktiveret:
Ip-adresse:
Standardgateway:
Dhcp-server:
DNS-Servere:

Hvilken internet udbyder har du?(eller ham I sidder hos), og hvor mange er i koblet på?
Avatar billede zelic Nybegynder
26. januar 2007 - 23:01 #2
Når jeg går ind i den menu der , og skriver Ipconfig /all .
skriver den bare Windows IP-Konfiguration.

Vi sidder en 5 - 6 stykker .
Han har Cybercity
Avatar billede mcgoat Nybegynder
27. januar 2007 - 12:43 #3
Hvis den bare skriver Windows Ip configuration. Så tror jeg ikke dit netkort er installeret.
Avatar billede ibwca Nybegynder
27. januar 2007 - 14:38 #4
jeg har lige prøvet der er intet svar
Avatar billede jtm Nybegynder
28. januar 2007 - 11:56 #5
prøv at gå ind i start og kør.
Herinde skriver du netsh winsock reset
og trykker ok, herefter popper en sort skærm frem der forsvinder igen.
gå igen ind i kør og skriv
netsh int ip reset
genstart computeren.
Se om du får nogen data frem i ipconfig nu.
Hvis ikke, så gå ind i kontrolpanel -> system -> Hardware -> Enhedshåndtering.
Find dit netkort, hvis det er installeret korrekt så er der hverken spørgsmålstegn, udråbstegn eller kryds over ikonet.
højreklik på ikonet og vælg egenskaber, tryk på avanceret og se om du kan finde 10 halv tilstand eller 10 half duplex.
Når det er gjort, så genstart computeren.
Hvis det ikke virker så prøv at fjerne evt antivirus og firewall
Avatar billede zelic Nybegynder
30. januar 2007 - 13:09 #6
Har virkelig prøvet alt . orker det ik mer heh ! ..
Smider den bare direkte tilbage til ejeren ..

Ellers tak for hjæpen gutter
Avatar billede ibwca Nybegynder
08. februar 2010 - 09:51 #7
kj zlkkkck<a