Avatar billede orca Nybegynder
26. januar 2007 - 16:36 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Relationer på tværs af database

Er det i MSSQL muligt at definere relationer på tværs af database? Optimalt set ville jeg gerne kunne gøre det via diagram editoren, men det er ikke et krav.

Scenariet er at vi har en system database som indeholder data som mange kunde databaser deler. For at undgå redundans og opdaterings helvede ville vi gerne beholde det fælles data i system databasen. Vi kan også fint selecte på tværs af databaserne givet de nødvendige rettigheder, men vi har ingen integritetscheck fra databasen af når vi gør det på denne måde. Hvis vi derimod replikerede dataene ud til alle kundedatabaserne så kunne vi opnå vores integritetscheck ved at lave relationer i de enkelte kundedatabaser, men så ender vi med en masse redundant data som skal opdateres.
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2007 - 12:42 #1
Tag et kig her, det er samme situation og der er oplistet nogle muligheder.

http://www.thescripts.com/forum/thread79357.html
Avatar billede orca Nybegynder
08. juni 2007 - 00:41 #2
Jeg må hellere se at få lukket den her. Det ser desværre ikke ud til at det kan gøres på nogen anden måde end custom triggers og checks :(