Avatar billede bonaparte Nybegynder
25. januar 2007 - 15:21 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Index siden bliver ikke "refresh" af google m.m.

Hejsa!
Vil lige starte med at skrive, at jeg er nybegynder indenfor web, så bære lige over med mig,ok;)
Jeg har oploadet 8 sider, hvoraf den ene er en indexside.
Alle mine sider er indekseret på google. Jeg undre mig over at alle mine undersider bliver gennemgået af googleroboten og bliver opdateret med de ændringer jeg har foretaget mig, undtaget min indexside?? lidt træls da jeg også har foretaget ændringer på denne! Hvorfor?? En anden ting der undre mig og hvor jeg måske kan se en sammenhæng til mit index-problem - da jeg læste at det vil være en god ide med en sitemap, fandt jeg en generator(ROR) på nettet. Denne robot kom tilbage og meddelte mig at jeg havde 9 sider på nette (jeg har ialt 8). Jeg lagde mærke til, at roboten havde fundet 2 "indexsider" eks: www.mitdomæne.dk og www.mitdomæne.dk/index.htm. Som sagt er jeg nybegynder, men jeg synes at det er mærkeligt:\ Jeg gik ind i xml-koden og fjernede den ene af de to sider(tror nok det var den med index.htm.)og oploadede. Google godkendte min sitemap.
Jeg ved ikke om det ene hænger sammen med det andet, men synes ikke det lyder rigtigt!
Nogen der har et godt svar på nybegyndersprog;)

Har ikke lige fornemmelse for om det er et spørgsmål der er let eller medium, så jeg giver noget der ligger midt imellem, håber det kommer til at passe.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
25. januar 2007 - 18:17 #1
www.mitdomæne.dk og www.mitdomæne.dk/index.htm hænger sammen med at du på dine sider linker til begge 2..... (Næsten med garanti)

Mht. din index side, så skal den også nok blive indekseret...
Den lange tid kan skyldes at der normalt ikke bliver opdateret på den, eller også kan det være ren tilfældighed
Avatar billede bonaparte Nybegynder
25. januar 2007 - 19:02 #2
Med mindre jeg misforstår det du skriver.. nej, det gør jeg ikke! Her på min pc har jeg kun én "forside" og den har jeg døbt: index.htm. Jeg ved ikke lige hvordan jeg skal forklare det, men jeg går ud fra at mit domænenavn: www.torbenrif.dk (hvis nogen skulle gå ind og se på den, så arbejder jeg stadig ihærdigt med at rette til;)er min indexside? Hvorfor? og er det meningen at jeg både skal finde en www.torbenrif.dk og en www.torbenrif.dk/index.htm??
Som jeg skrev tidligere så er alle min sider blevet indekseret af google, men de sidste par gange har den opdateret alle mine sider, med undtagelse af..tja..forside med eller uden index;)
Synes ikke rigtigt jeg har kunnet bruge svaret til noget.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
26. januar 2007 - 09:48 #3
Har lige været inde og chekke, og nej der linkes ikke til både www.torbenrif.dk og www.torbenrif.dk/index.htm
Her er lidt kommentarer...

1) Du har slet ikke brug for at uploade et sitemap til google. Dit site er så lille at google nok selv skal kunne finde alt.
2) At man går ind på www.google.com/webmastertools og fortæller at sitemap er ændret, betyder ikke at google fluks kommer forbi og crawler sitet. Google tager det stadig roligt, og i samme tempo som hvis man ikke selv gør det. (For mere betydningsfulde sites (med meget høj pagerank) som nyhedstjenester m.v. er det en helt anden snak)
3) At der både er en www.torbenrif.dk og en www.torbenrif.dk/index.htm skyldes så nok bare den robot som automatisk tilføjer www.torbenrif.dk og via dine links finder www.torbenrif.dk/index.htm
I forb. med søgemaskine optimering vil det være bedst hvis du på alle dine sider retter linket til www.torbenrif.dk/index.htm om til www.torbenrif.dk/
4) Mht. din index side, så skal den også nok blive indekseret...
Den lange tid kan skyldes at der normalt ikke bliver opdateret på den, eller også kan det være ren tilfældighed
5) I forb. med søgemaskine optimering bør du have mere tekst på forsiden. Det bliver den mest "betydningsfulde" og der det er nemmest at sælge varen (ordene til google)
6) I forb. med søgemaskine optimering bør du rette dine <meta name="Keywords" til så de står forskelligt på hver side. Ord som "interaktivt" er rent fyld som meta tags på forsiden idet ordet ikke fremgår i teksten. Det giver dårligere density til de andre ord som er relevant.

Håber så du kan bruge svaret
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
26. januar 2007 - 09:55 #4
Lidt yderligere omkring indekseringen:
Når google kommer forbi tager den ikke og kigger hele sitet igennem. Det er oftest nogle enkelte sider, og derfor er din index.htm ikke kommet med i denne omgang. Der er intet gjort forkert på din side til at den ikke skulle kunne findes, og derfor skal det nok komme. Det kan dog godt tage mange dage før den er der igen....
Avatar billede bonaparte Nybegynder
27. januar 2007 - 11:10 #5
Jeg ved godt at det egentligt ikke var nødvendigt, men jeg tænkt at det ikke vil skade:)
Hvordan retter jeg linket om til www.torbenrif.dk? På min pc har jeg kun én "forside" og den døbt: index.htm (det er også den jeg linker til) Og hvis jeg har forstået det rigtigt så SKAL jeg kalde min "forside" for index.?

Ellers tak for nogle gode svare.

Bære over med mig en sidste gang, så jeg lige for tingene til at virke korrekt;)
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
27. januar 2007 - 11:29 #6
Det er helt korrekt at siden fortsat skal hedde index.htm
På alle dine sider går du bare ind i koden, og de steder der står http://www.torbenrif.dk/index.htm retter du bare om til http://www.torbenrif.dk/
Avatar billede bonaparte Nybegynder
27. januar 2007 - 13:50 #7
På ingen af mine sider (i koderne) står der www.torbenrif.dk/index.htm - jeg skriver altid konsekvent:www.torbenrif.dk..

Det er derfor jeg ikke forstår det!!
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
27. januar 2007 - 14:02 #8
<a style="text-decoration: none" href="index.htm">Forside</a>
ændrer du bare til
<a style="text-decoration: none" href="http://www.torbenrif.dk/">Forside</a>
Avatar billede bonaparte Nybegynder
27. januar 2007 - 14:22 #9
Okay:) Alt hvad der hedder noget med index.htm (i koderne)skal jeg bare ændre til http://www.torbenrif.dk.

Super! Så håber jeg at det er "tricket";)

Du har fåe dine points,ikk?
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
27. januar 2007 - 14:30 #10
Jeps....

Du kan jo efterfølgende prøve at køre den robot til sitemap, således at du får det rigtige resultat i den....