Avatar billede bejle Juniormester
24. januar 2007 - 10:47 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Wsus vil ikke synkronisere

Hej

Vores Windows Update Services server vil ikke synkronisere.
Den starter og kører i ca. 5 sek. så stopper den. Status er at den aldrig har været kørt.

Nogen der kan hjælpe?

Mvh Kim
24. januar 2007 - 11:02 #1
hvilken version af WSUS, og har du forsøgt at reinstallere WSUS ?
Avatar billede bejle Juniormester
25. januar 2007 - 08:32 #2
Forneden i startbildedet står der "Build 2.0.0.2620"
Jeg har ikke forsøgt at reinstallere. Jeg har ikke softwaren. Kan det installeres fra MS?
Avatar billede bejle Juniormester
25. januar 2007 - 10:41 #3
Jeg har nu downloaded wsussetup.exe og installeret det igen. Jeg kan stadig ikke synkronisere ! Nu er det version Build 2.0.0.2472 !
26. januar 2007 - 11:54 #4
fjernede du alt WSUS relateret inden du reinstallerede WSUS ?
Avatar billede bejle Juniormester
26. januar 2007 - 12:38 #5
Nej det gjorde jeg ikke. Jeg installerede oveni! Undervejs spurgte den om jeg ville fjerne data mm. hvilket jeg svarede nej til.
Hvis det først skal afinstalleres hvordan gør man så det? Jeg kan ikke finde det under Tilføj fjern programmer.
29. januar 2007 - 01:24 #6
fjern alt under tilføj fjern der har med WSUS at gøre, der er 3 ting i alt
Avatar billede bejle Juniormester
29. januar 2007 - 10:23 #7
Har nu afinstalleret alt der har med Wsus at gøre. Har installeret igen men det vil stadig ikke synkronisere. Den kører syn.. i ca. 5 sek. hvorefter den stopper.

Bejle
29. januar 2007 - 10:32 #8
hvad siger log filerne ? og hvad har du sat den til at synkronisere ?
Avatar billede bejle Juniormester
31. januar 2007 - 11:15 #9
Jeg synes ikke at der er nogen fejl i logfilerne. Er det en speciel logfil du mener?
Her er hvad den er sat til at synkronisere.

Products:
All Windows products
Change...  Update classifications:
Critical Updates
Security Updates
31. januar 2007 - 11:28 #10
vil det evt være muligt at få fjernadgang til maskinen ?
Avatar billede bejle Juniormester
31. januar 2007 - 11:35 #11
Sådan ser status ud:

Synchronization Status
Last synchronization:
Never run

Last synchronization result:
N/A

Next synchronization:
Manual

Current status:
Idle
Avatar billede screem_brille Novice
01. februar 2007 - 13:51 #12
siger logfilerne stadig intet ? (har du en firewall foran der spærrer mon ?)
Avatar billede bejle Juniormester
02. februar 2007 - 12:13 #13
Den eneste logfil der er fra idag er SoftwareDistribution.log
Den rapporterer ikke nogen fejl !!
Mht. firewall så har jeg tænkt på det men Wsus kører jo via port 80 ikke? og port 80 er alm http....
Avatar billede screem_brille Novice
02. februar 2007 - 12:15 #14
jo det er korrekt, som jeg spurgte om tidligere, vil det være muligt at opnår fjernadgang til maskinen ? (rene-petersen er min gamle profil)
Avatar billede bejle Juniormester
05. februar 2007 - 11:23 #15
Det er desværre ikke muligt at opnå fjernadgang til serveren.
Avatar billede hanmo Nybegynder
11. februar 2007 - 09:21 #16
Har du tjekket at den ikke er sat til at hente fra en upstream Windows Server Update Services server eller at proxy indstillingerne er slået til?
Avatar billede bejle Juniormester
11. februar 2007 - 10:40 #17
Den er ikke sat til at hente fra en upstream server og proxy er ikke slået til.
Jeg er ved at checke div. rettigheder på services og shares...
Avatar billede bejle Juniormester
29. januar 2010 - 09:01 #18
vbnmv