Avatar billede ellegaarddk Nybegynder
24. januar 2007 - 10:17 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Udskifte CDrom i Acer Aspire3003WLMi

Jeg skal have skiftet et defekt drev i ovenstående, men jeg kan ikke få det gamle ud. Kan det virkelig passe, at jeg skal skille maskinen helt ad for at kunne trække det ud?
Det virker fuldstændig oldnordisk i forhold andre maskiner jeg har haft fingre i!
Avatar billede peet49 Nybegynder
24. januar 2007 - 10:21 #1
Det bliver holdt med en enkelt skrue, enten under tastaturet eller under batteriet.
Avatar billede ellegaarddk Nybegynder
24. januar 2007 - 10:33 #2
hvis det er under tastaturet, er der så nogen der ved hvilken taste? Jeg ville jo gerne være fri for at skulle starte fra en ende af...  :-)
Avatar billede peet49 Nybegynder
24. januar 2007 - 10:40 #3
Der sidder 2 små tapper på tastaturet, der skal presses ned, så kan det løftes.
Avatar billede ellegaarddk Nybegynder
24. januar 2007 - 12:08 #4
Jeg er bange for at det ikke duer på den udgave jeg sidder med. Så vidt jeg kan se sidder tastaturet fast med skruer, placeret inde under plasticdækket - som igen sidder fast med skruer under skærmen...
  Det kan ikke rigtig passe at man skal have skærmen af for at kunne komme til det.
Avatar billede 2hvybg3yb Nybegynder
25. januar 2007 - 13:54 #5
Det kan godt være det lyder lidt dumt.. .men acer har da ikke lavet en Acer Aspire3003WLMi... Jeg kan nemlig ikke finde den på deres hjemmeside...
Avatar billede ellegaarddk Nybegynder
25. januar 2007 - 14:51 #6
Jo, acer HAR lavet en 3003, men de har samlet alt materiale om systemerne i en enkelt model, version 3000. Desuden er det de færreste producenter der har samtlige modeller repræsenteret på deres supportsider. Kunsten består så i at regne ud, hvad man skal lede efter i stedet for...

Bortset fra det, så endte jeg med at give op og anbefale et eksternt drev i stedet.
Avatar billede 2hvybg3yb Nybegynder
25. januar 2007 - 16:19 #7
Hehe okay.. Kunne ikke lige finde ud af det ..
Avatar billede ellegaarddk Nybegynder
06. februar 2007 - 08:34 #8
peet49: smid et svar, så får du point for dit forsøg
Avatar billede ellegaarddk Nybegynder
09. februar 2007 - 08:41 #9
så gør jeg det selv