Avatar billede vat69 Nybegynder
24. januar 2007 - 10:03 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Knapper - søgeoptimering

Hej jeg sidder og bixer med en hjemmeside. Jeg får en menu der består af kanpper/billeder.

Mit spørgsmål er: er det muligt at give disse knapper et eller flere ord som søgemaskinerne kan læse så mit ord så det kommer med i indexeringen af søge ord på min side (særligt google).

Hvis min menu / links var alm. text links ville søgemaskinerne læse dem og tage dem med i deres indexering af søgeord på siden det er jeg klar over.

Jeg går ud fra at jeg kunne give mine knapper en "Alt" eller "titel" ved rollover, det ord der kom ved rollover ville vel blive taget med af søgemaskinerne?
Jeg er dog ikke så meget til denne løsning da jeg synes det ville se lidt grimt ud (hvis det da er en løsning)

Hvis jeg kalder mine knapper det ord jeg gerne vil kunne findes af, af søgemaskinerne f.eks. hundefodder.gif ville det virke. Ville ordet "hundefodder" kommer med som et søgeord?

Jeg håber nogle her inde kan svare på mine spørgsmål, jeg har lidt indsigt i søgemaskiner og deres indexering, men det er jo en hel videnskab som jeg en dag håber at kunne komme til bunds i :)
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
24. januar 2007 - 10:29 #1
Jeps.... Det er meget brugt at omdøbe alle typer billeder til søgeord, og meget nyttigt
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
24. januar 2007 - 10:30 #2
Og løsningen med Alt" eller "titel" ved rollover, er også meget brugt
Avatar billede vat69 Nybegynder
24. januar 2007 - 12:21 #3
dvs hvis jeg kalder min knap "hundemad med flæsk.gif" så bliver sætningen (med mellemrum) "hundemad med flæsk" opfanget og brugt af søgemaskinerne? hvis den gør dette bliver det nok løsningen hvis det fungere optimalt mht søgemaskiner...
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
24. januar 2007 - 12:27 #4
Det er helt sikkert et stærkt "våben".... Du skal huske at bruge _ eller - imellem ordene.
Hvad der er bedst ved jeg ikke, men jeg tror det er det almindelige bindestreg som jeg altid har benyttet mig af
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. januar 2007 - 13:20 #5
Alt, Titel og navngivning af filer er elementer i en hver søgemaskineoptimering, du skal bare huske sammenhængen. De søgeord du placerer i alt, titel og filnavne, SKAL være de samme ord, som gendfindes i sidens tekst, i overskrivter i den aktive del af links i titel attributter på links osv osv og hvis søgeordene ikke findes i f.eks. sidens tekst, må de heller ikke tindes i de andre
Avatar billede vat69 Nybegynder
24. januar 2007 - 13:40 #6
ok Lige for at få det skårret ud i pap :-)

Dvs at navnet på min gif fil ikke bør være forskelligt fra hvad der står på siden man kommer til?. altså hvis men knap hedder "hundemad-med-flæsk.gif" skal der på siden der linkes til også indgå texten  "hundemad med flæsk", ellers er det omsonst at give mine knapper navne rent søgemæssigt?

Jeg tror jeg vælger ikke at bruge alt og titel på siden da jeg synes det virker "grimt" at få rollover på mine knapper. Men det er bestemt noget jeg skriver mig bag øret til evt. kommende sider...
Avatar billede vat69 Nybegynder
25. januar 2007 - 09:05 #7
Jeg kan se at det naturligvis er en hel videnskab. Jeg troede jeg var rimelig godt med men skal nok lige ind og læse lidt mere på div. sider (Bufferzones osv).

Jeg deler point mellem jer, og takker for hjælpen :)

Jeg går ud fra at mit "skåret ud i pap" spørgsmål er som jeg selv lægger op til, dvs at knap navn og side text skal stemme over ens..
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
25. januar 2007 - 09:58 #8
Det er helt korrekt.... Tak for point
Avatar billede janj6666 Nybegynder
07. april 2011 - 10:08 #9