Avatar billede disaster515 Nybegynder
23. januar 2007 - 15:13 Der er 7 kommentarer

Kan ikke komme ind i "Luk computeren"

Hvis min computer nu har været tændt i bare en time, tager det utrolig lang tid om at komme ind i Start, Luk Computeren.. Hvad kan være problemet?.... Altså når jeg har klikket på luk computeren, så kommer den der box ikke frem, og jeg bliver nød til at holde power knappen inde... meget irriterende..

- Martin
Avatar billede ebe Praktikant
23. januar 2007 - 17:07 #1
prøv at gå ind i start vælg "kør" og skriv "shutdown -f"  og se hvad der sker
Avatar billede ebe Praktikant
23. januar 2007 - 17:17 #2
du kan også skrive "shutdown -s -t 00" (det er nul-taller) så skulle den lukke med det samme. Hvad med alle andre programmer, kører de normale?
23. januar 2007 - 23:39 #3
... gi' os lige en HiJackThis Log så jeg/vi ka' se/læse hvad der kører ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm
Avatar billede disaster515 Nybegynder
24. januar 2007 - 10:25 #4
Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
c:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
C:\windows\system\hpsysdrv.exe
C:\WINDOWS\system32\hphmon06.exe
C:\HP\KBD\KBD.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\ALCWZRD.EXE
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\WINDOWS\ALCMTR.EXE
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe
C:\Programmer\HighCriteria\TotalRecorder\TotRecSched.exe
C:\Programmer\McAfee\AntiSpyware Enterprise\SHSTAT.EXE
C:\Programmer\McAfee\Common Framework\UpdaterUI.exe
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
c:\Programmer\Fælles filer\LightScribe\LSSrvc.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Programmer\McAfee\Common Framework\FrameworkService.exe
C:\Programmer\McAfee\AntiSpyware Enterprise\Mcshield.exe
C:\Programmer\McAfee\AntiSpyware Enterprise\VsTskMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqSTE08.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Skrivebord\alternativ.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iesearch&locale=DA_DK&c=Q105&bd=pavilion&pf=desktop
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iesearch&locale=DA_DK&c=Q105&bd=pavilion&pf=desktop
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iesearch&locale=DA_DK&c=Q105&bd=pavilion&pf=desktop
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iesearch&locale=DA_DK&c=Q105&bd=pavilion&pf=desktop
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iesearch&locale=DA_DK&c=Q105&bd=pavilion&pf=desktop
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iesearch&locale=DA_DK&c=Q105&bd=pavilion&pf=desktop
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\GRA8E1~1.DLL
O2 - BHO: Web assistant - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - c:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: HP-visning - {B2847E28-5D7D-4DEB-8B67-05D28BCF79F5} - c:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\HPDTLK02.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - c:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [hpsysdrv] c:\windows\system\hpsysdrv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPHUPD06] c:\Programmer\HP\{AAC4FC36-8F89-4587-8DD3-EBC57C83374D}\hphupd06.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPHmon06] C:\WINDOWS\system32\hphmon06.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KBD] C:\HP\KBD\KBD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Recguard] C:\WINDOWS\SMINST\RECGUARD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [VTTimer] VTTimer.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SiSPower] Rundll32.exe SiSPower.dll,ModeAgent
O4 - HKLM\..\Run: [PS2] C:\WINDOWS\system32\ps2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AlcWzrd] ALCWZRD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [BluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe bthprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent
O4 - HKLM\..\Run: [GrooveMonitor] "C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [TotalRecorderScheduler] "C:\Programmer\HighCriteria\TotalRecorder\TotRecSched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ShStatEXE] "C:\Programmer\McAfee\AntiSpyware Enterprise\SHSTAT.EXE" /STANDALONE
O4 - HKLM\..\Run: [McAfeeUpdaterUI] "C:\Programmer\McAfee\Common Framework\UpdaterUI.exe" /StartedFromRunKey
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Startup: Adobe Gamma.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\npjpi142_03.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\npjpi142_03.dll
O9 - Extra button: Send to OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end to OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O16 - DPF: {BDEE1959-AB6B-4745-A29B-F492861102CC} -
O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\GR99D3~1.DLL
O18 - Protocol: ms-help - {314111C7-A502-11D2-BBCA-00C04F8EC294} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Help\hxds.dll
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O18 - Filter hijack: text/xml - {807563E5-5146-11D5-A672-00B0D022E945} - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\MICROS~1\OFFICE12\MSOXMLMF.DLL
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll
O20 - Winlogon Notify: RegCompact - C:\WINDOWS\SYSTEM32\RegCompact.dll
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Network Proxy (ccProxy) - Symantec Corporation - c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: iPod Service (iPodService) - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Unknown owner - c:\Programmer\Fælles filer\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: McAfee Framework Service (McAfeeFramework) - Unknown owner - C:\Programmer\McAfee\Common Framework\FrameworkService.exe" /ServiceStart (file missing)
O23 - Service: McAfee McShield (McShield) - McAfee, Inc. - C:\Programmer\McAfee\AntiSpyware Enterprise\Mcshield.exe
O23 - Service: McAfee Task Manager (McTaskManager) - McAfee, Inc. - C:\Programmer\McAfee\AntiSpyware Enterprise\VsTskMgr.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect-tjeneste (navapsvc) - Symantec Corporation - c:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Firewall Monitor Service (NPFMntor) - Symantec Corporation - c:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - c:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
Avatar billede disaster515 Nybegynder
25. januar 2007 - 22:19 #5
nogen hjælp :) ?
27. januar 2007 - 21:02 #6
... ikke noget specielt ifølge loggen...

Du bør rense temp med denne fil, det tager kun få sek. Hent den lille batfil, dobbeltklik på filen, og der går et split sek. Så er temp renset.

www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat

Lidt almindelig oprydning kan muligvis hjælpe dig videre (defragmentering, sletning af temp-filer, oprydning i registreringsdatabasen osv.):
http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=56&PN=1
http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=30&PN=1
Avatar billede disaster515 Nybegynder
28. januar 2007 - 01:26 #7
Det virker igen, takker :)