Avatar billede guanxi Nybegynder
22. januar 2007 - 10:45 Der er 1 kommentar

Kan trådløse routerre snakke sammen?

hej nu skal i hørre...

Jeg er blevet sat til at lave et trådløst netværk på min skole meeen de vil ikk købe tråløs netværkskort til de forskellige computere så var det jeg tænkte på om man måske kunne købe en trådløs router man satte nede på kontoret hvor nettet kommer fra. og så sætte en i et undervisnings lokale og fra den i lokalet sætte den til en hub som så har ledninger til de forskellige computerere. kan det lade sig gøre at to routere kan snakke sammen den ende sender og den anden modtager så.. så man slipper for ledning fra kontor til undervisnings lokale.

Mvh Danni Cramer
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. januar 2007 - 11:24 #1
Du har i virkeligheden flere løsningsmuligheder her og desværre er det meget svært at råde dig til hvad der er den rigtige løsning, det kommer nemlig meget an på de lokale forhold. Her er lidt betragtninger

Du kan sagtens have flere routere i dit net men det er ikke sikkert at det er nødvendigt.

Der findes såkaldte range extenders, der udvider rækkeviden af det trådløse net og det er sandsyneligt at du med disse kan udvide således at du faktisk kun behøver en router.

Du skal vide at trådløst udstyr virker som en hub, hvilket betyder at du kan forvente båndbredde problemer hvis mange maskiner tilgår det samme net. Dette kan kun løses ved at "fordele" det trådløse net med kabler og så have separate kanaler kørende ved hvert accesspoint.

Du skal huske sikkerheden. Det er skolen der er ansvarlig for at udenforstående ikke kan anvende jeres net til ulovligheder, og i skal kunne bistå politi og myndigheder i opklaring af IT kriminalitet hvid denne begås via jeres net.

Hvis du bor i nærheden af frederiksberg, så kan jeg vise dig hvordan jeg er i gang med at løse samme udfordring