Avatar billede haci_87 Nybegynder
21. januar 2007 - 21:41 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

ang. RAM

hej

hvad vil i forslå ?

Corsair XMS2 Dominator 2 x 1 GB
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=253411

Corsair XMS2 Pro 2 x 1 GB
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=214997

Corsair XMS2 Xtreme Performance TwinX Matched
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=206422
Avatar billede ebe Praktikant
21. januar 2007 - 21:51 #1
jeg tror alle tre er rigtig gode, så resten er smag, behag, gejl  og glæden over at eje :)
Avatar billede ebe Praktikant
21. januar 2007 - 21:52 #2
praktisk vil du nok ikke mærke forskel.
Avatar billede haci_87 Nybegynder
21. januar 2007 - 21:55 #3
jeg har lige investeret ca 12000 kr på mit ny pc..
lige pt køre jeg med 1 gb Corsair XMS2 Xtreme Performance

er Corsair XMS2 Dominator bedre end Corsair XMS2 Xtreme Performance ?
den ser godt nok lidt syyyg ud..:)
Avatar billede haci_87 Nybegynder
21. januar 2007 - 21:56 #4
ups

jeg har lige investeret ca 12000 kr på mit ny pc..
OOOG vil gerne have noget godt..... der rykker

skulle der stå:)
Avatar billede ebe Praktikant
21. januar 2007 - 22:08 #5
om dominator er bedre end Xtreme kan jeg ikke svare på, men hvis de er, tror jeg at forskellen er marginal. Jeg kører på min egen maskine buffalo ram som egentligt ikke er beregnet til dual channel. Det kører dual channel og overclocket med 25%. Med RAS osv... sættings som er meget lavere end specifikationerne. Det som er vigtigt er, at du har NOK ram, og det har du da! Og jeg tror at næsten uanset hvad du bruger fra corsair, så er kvaliteten ok :) Men prisen er også derefter!
Avatar billede haci_87 Nybegynder
21. januar 2007 - 22:11 #6
okey takker

hmm syns du 1 gb ddr2 er nok? eller skal jeg investere i noget andet i stedet som hdd, grafikkort?

og hvis du gider svar også:)

tak for hjælpen siger jeg:)
Avatar billede ebe Praktikant
21. januar 2007 - 22:20 #7
Det kommer lidt an på hvad du skal bruge computeren til hvor megen ram du skal bruge. Jeg har installeret 4 Gb, hvoraf jeg kan bruge de 3,4. Til gengæld har jeg slået swap filen fra, så windows ikke får low at bruge hard-disken som RAM. Jeg kommer aldrig op over 2 Gb, men tit over 1 Gb, når jeg arbejder i photoshop. Så jeg synes 2 Gb er passende. En er for lidt, især hvis du en dag skal bruge Vista, 4 er ikke nødvendigt.
Avatar billede ebe Praktikant
21. januar 2007 - 22:21 #8
ps.: det med at du har nok ram, var sådan at forstå at jeg mente EFTER indkøbene :)
Avatar billede ebe Praktikant
21. januar 2007 - 22:21 #9
svar :)
Avatar billede haci_87 Nybegynder
21. januar 2007 - 22:42 #10
tusind tak for svar ebe...:))))
Avatar billede ebe Praktikant
21. januar 2007 - 22:54 #11
velbekomme! :)