Avatar billede mortenhartmann Nybegynder
21. januar 2007 - 13:36 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hjælp med ins. af PCI-modem

Hej

Jeg har et problem. Jeg har lovet at formaterer mine forældres bærbar com og ins. et nyt eksemplar af Win Xp home for dem mens de er på ferie.
Com er nu formateret og Win er instaleret. Men... Jeg kan ikke komme på nettet. Når jeg går ind i Enhedshåndtering står der et ? ud for Andre enheder - PCI-modem. Er det det der gør at man kan komme på nettet?
Jeg har prøvet at slette modemet og geninstalerer det igen, men det hjælper ikke på problemet. Har prøvet om jeg kunne finde nogle driverer til den på nettet, men kan ikke finde nogle der virker/er de rigtige.
Modemet hedder: Realtek RTL 8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
Håber meget i kan hjælpe mig.

På forhånd tak

Morten
Avatar billede ebe Praktikant
21. januar 2007 - 19:32 #1
det´ ikke et modem, det er et netkort. Hvis ikke du har driverne med på genoprettelses-cder, kan du prøve denne her:
http://www.softwarepatch.com/utilities/realteknic.html
Avatar billede ebe Praktikant
21. januar 2007 - 19:33 #2
men hvis du ved hvad det er for en bærebar, kan du vel hente den rigtige driver fra producentens hjemmeside?
Avatar billede ebe Praktikant
21. januar 2007 - 19:36 #3
ellers læg mærke, serienummer osv her, så prøver jeg at finde!
Avatar billede mortenhartmann Nybegynder
21. januar 2007 - 21:14 #4
Cool, det gør jo det hele lidt nemmere at det er netkortet og ikke et modem. fandt en cd hvor det stod netkort og det løste det hele. tak for hjælpen. Læg et svar så du kan få dine points.

Takker
Avatar billede ebe Praktikant
21. januar 2007 - 21:17 #5
svar.. lol
Avatar billede mortenhartmann Nybegynder
21. januar 2007 - 21:19 #6
Nå ja men det fik jo dumme mig til at finde ud af at det ikke var et modem men netkortet. Der stod bare modem så det fik jeg jo nok stirret mig blind på. Endnu en gang tak for hjælpen :D
Avatar billede ebe Praktikant
21. januar 2007 - 21:24 #7
ja men det´ sørme da mig som takker :) sku´ det være en anden gang...
Avatar billede mortenhartmann Nybegynder
21. januar 2007 - 21:32 #8
Kunne jeg godt forestille mig ville blive nødvendigt. Nu når jeg har dig er der så noget andet som er vigtigt for mig at ins nu hvor jeg lige har ins win xp home. Har lige købt en version af home m/sp2 til mine forældre. (bruger selv pro) Har prøvet at lave alle opdateringerne på microsoft og ins Avast antivirus. Er der andet de skal have for at beskytte deres com.
De har et MEGET lavt brugerniveau, så alt skulle bare gerne kører når de får den tilbage.
Avatar billede ebe Praktikant
21. januar 2007 - 21:42 #9
adobe reader, java, deres e-mail konti, og bankforbindelse, hvis de har det. Desuden sætter jeg hos mig selv active-x objecter og java applets  i internet explorer til "spørg". Godt nok skal jeg så sige "nej" en masse gange, men jeg får ALDRIG spyware, malware eller lignende. Men det er mest vigtig hvis man færdes skumle steder, og det gør dine forældre jo nok ikke.
Avatar billede mortenhartmann Nybegynder
21. januar 2007 - 21:44 #10
Takker, det har været dejligt at have dig på sidelinjen. Nu skal jeg nok lade dig være i fred. Tak for alt hjælpen og din tid

Morten
Avatar billede ebe Praktikant
21. januar 2007 - 21:46 #11
desuden et skriveprogram, regneark, fotosoftware??  (picasa er genial til alm brug) hvad med google earth?  Er der brænder?  Og så har jeg ikke flere gode ideer lige nu.
Avatar billede ebe Praktikant
21. januar 2007 - 21:47 #12
husk også at installere printer, scanner, kamera osv.. ellers hyg dig :)
Avatar billede mortenhartmann Nybegynder
21. januar 2007 - 21:55 #13
Nå ja jeg må hellere lige få ins office. Min far har købt en ekstern harddisk og en ekstern dvd brænder så dem må jeg vel også få installeret, hvordan man så gør det. har aldrig prøvet det før, men det er vel bare plug and play.
Avatar billede kick Nybegynder
21. januar 2007 - 21:59 #14
La det er bare Plug&play
Avatar billede kick Nybegynder
21. januar 2007 - 21:59 #15
La = Ja
Avatar billede ebe Praktikant
21. januar 2007 - 22:13 #16
Du har jo nok fået Nero med til DVD brænderen (eller noget som ligner). Så det skal installeres. Den eksterne hard-disk kører bare. Men hvis han skal bruge den til backup, er det nemmest hvis du sætter hans dokumenter enten i roden af c:drevet, eller helst del hard-disken i to partitioner og sæt dokumenter over på d:drevet. Dels er de nemmere at finde til backup, og dels forsvinder de ikke ved en ny installation.