Avatar billede arild52 Nybegynder
21. januar 2007 - 09:31 Der er 4 kommentarer

Boot fra floppy-disk

Hvorfor vil min PC hele tiden boote fra floppy disk? I advanced setup står HD som first boot device, men i boot setup skriver den at floppy disk er first boot device, hvad er galt?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. januar 2007 - 09:42 #1
For det første er katagorien forkert. Dette har intet med XP at gøre, det er udelukkende en BIOS opsætning.

For det andet, bruger du overhovedet floppy til noget? Hvis nej, hvad er problemet så? Hvis ja, må jeg så anbefale at du køber en USB memory stick, den er hurtigere og der kan være mere på den.
Avatar billede peet49 Nybegynder
21. januar 2007 - 11:04 #2
Gå i bios og slå floppy fra under boot.
Avatar billede ebe Praktikant
21. januar 2007 - 20:29 #3
Gå ind i bios boot, og ryk floppyen ned til at være 2. eller 3. boot device, hvis du ikke har behov for at boote fra floppyen. Ellers er der ikke noget galt, der var skam megen fornuft i at have floppyen som første boot device i dos/win95/win98 -tiderne, og det er der stadig når man f.eks. bruger norton ghost disketter og skal boote op i dos. Så nogen gang sukker man skam efter floppyen, når der ikke er nogen mere..
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. november 2007 - 12:34 #4
Lige for at følge op på denne. Så kan der i Bogle BIOS versioner være mere end et sted man sætter boot rækkefølgen. Dette kan være en del af dit problem. Ellers kan du jo bare som Peet siger slå floppydrevet fra.