Avatar billede 123design Nybegynder
19. januar 2007 - 19:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ram i Power Mac G4

Hejsa

Jeg står og vil have nogle flere ram i min Power Mac G4 1,25 MDD, den står nu med kun 256 mb. og 2x 512 mb ram ville gøre underværker har jeg hørt.

Men problemet er hvad skal jeg bestille.

Her er noget ram info fra apple. http://docs.info.apple.com/artic- le.html?artnum=20434

Jeg har fundet nogle low-budget ram af kingston der passer i alle dtaljer, fra ovenstående link: http://www.intercondata.dk/shop- /hardware/ram_blokke/kingston_va- lueram_512mb_pc33- 3_ddr_2700_da.html

Spørgsmålet er så, om disse low-budget kingston ville kunne køre med min mac, eller skal det være ram af apple kvalifikation?

På forhånd tak, Daniel Kjær
Avatar billede Spotgun Seniormester
19. januar 2007 - 20:36 #1
Kingston ram skulle være ganske udemærket. Jeg har kørt med mange typer forskellige ram (bl.a. også Kingston) i både G3, G4, G5 og Mac Pro, og hvis ramtypen passer med din G4'er, så skulle der ikke være nogle problemer med det.
Avatar billede egonspock Seniormester
20. januar 2007 - 03:10 #2
256 MB er forfærdeligt lidt, så det er klart en god ide og spotgun har hel ret. Se evt. også shg.dk og crucial.com for sammenligning af priser og RAM-klodser.
Avatar billede 123design Nybegynder
20. januar 2007 - 13:41 #3
Mange tak for de fine svar... Egonspock, hvis du vil ligge et svar så i kan dele, ellers går pointene til spotgun.
Avatar billede egonspock Seniormester
20. januar 2007 - 16:03 #4
Spotgun havde jo svaret fyldestgørende, så jeg er blot glad for at have givet mit besyv med. :-)
Avatar billede 123design Nybegynder
20. januar 2007 - 16:18 #5
Det er iorden ;)