Avatar billede jmc Nybegynder
17. januar 2007 - 22:50 Der er 11 kommentarer

Må man gøre sådan her?

http:// elisa beth-hofm an.dk/ albaer_-_messesk jorter.htm
venligst fjern selv mellemrum fra linket ovenover som grundet kundens interesser ikke skal kunne googles.

Er det tilladt at gøre opmærksom på andre sider på denne måde?
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
17. januar 2007 - 22:55 #1
Ja selvfølgelig.....
Hvorfor skulle det ikke være det ?

I mange forums er det heller ikke lovligt at lægge links, og hvis nogen gør det alligevel er der admins der enten fjerner dem, eller laver dem om til f.eks htt*//www.eksperten.dk
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
17. januar 2007 - 22:58 #2
Men det mest almindelige er at sætte: rel="no follow"
ind i koden således at google ikke indekserer videre
Avatar billede kalp Novice
17. januar 2007 - 23:03 #3
jeg vil nu mene man tilføjer det robot.txt
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
17. januar 2007 - 23:10 #4
Til robot.txt  ??
Hvordan
Avatar billede kalp Novice
17. januar 2007 - 23:12 #5
nevermind... jeg læste det som om man ikke skulle kunne få det link til at ende i søgemaskiner:)
selve html'en altså.. så gør man det jo via. robot.txt
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
17. januar 2007 - 23:16 #6
Du styrer dine interne sider ved hjælp af robot.txt
Eksterne links styres på andre måder...

Men jeg har aldrig selv brugt robot.txt, og har derfor aldrig interesseret mig ret meget, så jeg skulle da lige høre om der var noget der var gået min næse forbi
Avatar billede kalp Novice
17. januar 2007 - 23:17 #7
Det er kun til styring af hvad søgemaskiner skal have lov til at kigge på:)
jeg troede det var en intern side han ville "skjule" :)
Avatar billede jmc Nybegynder
17. januar 2007 - 23:22 #8
Tak, alle.
Det jeg bl.a. tænkte på var:
http://www.seologic.com/faq/doorway-pages.php
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
18. januar 2007 - 09:11 #9
Jeg ved ikke lige hvordan spørgsmålet skal forståes i forhold til indholdet på siden....
Men uanset hvad så er der intet galt i at lægge mellemrum i en url
Avatar billede jmc Nybegynder
18. januar 2007 - 09:40 #10
ha ha, ja ok.
Det som jeg mener er de link som er nederst på siden hvilket er et andet domain som peger tilbage på samme side via en response.redirect
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
18. januar 2007 - 10:27 #11
Jeg kan ikke finde nogen link der redirecter tilbage, men never mind....

Først skal det siges at det ikke er ulovligt at gøre sådanne ting, det eneste man risikerer er at blive banned af google

Lad os sige at du ejer siden www.a.dk og gerne vil have mere trafik.
Du opretter www.b.dk og laver alle mulige sjove ting med redirect, hvilket ikke af sig selv giver dig trafik til www.a.dk

Du er derfor nødt til at finde linkpartnere som skal linke til www.b.dk for at denne får betydning. Oftest vil man også bruge sit eget site (www.a.dk) til at linke (som i dit eksempel), og efterhånden får www.b.dk en højere pagerank, og det begynder at blive sjovt idet der kommer masser af trafik til www.a.dk

Du bliver så taget i at svindle, og derfor bliver www.b.dk banned i google
MEN.... www.a.dk vil ikke blive banned, fordi at ejeren af www.b.dk kunne jo være en konkurrent, og så ville alle kunne skade hinanden ved at lave sådan noget.

MEN.... Det er ikke omkostningsfrit....
Alle der linker til www.b.dk er jo medskyldige i svindlen, og derfor vil de også blive straffet. Det betyder ikke at de også bliver banned, men at deres site derfor får mindre betydning, og automatisk vil få et dyk i søgeresultater.

Der var engang hvor linkfarme var meget populær, men disse sites forlangte at få et link tilbage... Dermed fik disse endnu større betydning.
Google løste problemet ved at straffe dem som linkede tilbage....

Du kan læse lidt mere her: http://www.eksperten.dk/artikler/872

Håber det gav dig svar....