Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
17. januar 2007 - 15:14 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Build med VS 2005

Vi er to udviklere som arbejder på et website kodet i asp.net.
Vi er lige gået over til at bruge VS 2005 og er nu løbet ind i nogle problemer.

Vores solution indeholder 5 projekter(som det også gjorde da vi anvendte VS 2003) til sourcecontrol anvender vi et værktøj som som hedder RCS-Tools.

Problemet er at hver gang en af os skal builde skal personen have tjekket csproj.FileList.txt ud for hvert af de 5 projekter, hvilket vil sige at kun en af os i praksis kan arbejde ad gangen.

Da vi kørte med VS 2003 var det nok bare at tjekke de filer ud som man havde lavet ændringer i, disse var så naturligvis låst for den anden udvikler imens man arbejdede på dem.

Er der nogen som har et forslag til hvordan vi sætter 2005 op således at der ikke kræves skriverettigheder til disse filer hver gang en af os ønsker at builde?
Avatar billede kalp Novice
17. januar 2007 - 15:25 #1
Når du har hentet en fil ind eller filer, så tryk i VS2005 på menu'en View og vælge "Pending Checkins"
Der skulle være sat nogle flueben for dig.. det er hvad du har check'et ud..
Men her trykker du så på knappen "Check In"

ved ikke om det er dette du mener, men sådan gør jeg i hvertfald..

men ellers er meningen når noget af checked ud og ikke checked ind at man jo ikke skal kunne overskrive den andens ændringer.

Derfor låser den indtil du checker ind
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
17. januar 2007 - 15:31 #2
Ja så langt er jeg med men for hvert af vores projekter er der en FileList.txt fil som vi ikke selv ændrer i, alligevel skal denne være tjekket ud(låst) for at vi kan builde.

Jeg går udfra at det er noget build data som VS gerne vil skrive i disse filer, mit ønske er så at vide om man kan slå dette fra, ellers kan kun en af os builde ad gangen.
Avatar billede kalp Novice
17. januar 2007 - 15:53 #3
Det synes jeg er underligt, at man skal... altså checke en fil ud for at kunne builde.
Jeg har ikke selv det problem da det hos builder uanset check status.

Nu ved jeg ikke hvad FileList.txt er, men afhængig af hvad i bruger den til så kan i eksludere den fra sourcekontrol.. og køre med hver jeres lokale kopi.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. januar 2007 - 01:53 #4
problemet er vel at RCS skrivebeskytter filer der ikke er checket ud

jeg kan umiddelbart se flere veje frem:
1) gør som kalp foreslår og undlad at have den under RCS kontrol
2) få VS til at fjerne skrivebeskyttelsen af den under build (VS 2005 bruger MSBUILD
  og der må man kunne snige noget ind)
3) skift fra RCS til noget nyere - og hvis Team Foundation ikke er en mulighed, så
  er CVS og SVN gratis
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
18. januar 2007 - 08:55 #5
Synes din 2'er lyder som noget jeg vil prøve arne, har du et bud på hvorledes man gør det. Jeg har været inde i Tools -> Options og kigge lidt rundt uden rigtig at finde noget...
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
18. januar 2007 - 08:59 #6
... men kan det ikke give problemer når man er to som arbejder på projektet?
Avatar billede arne_v Ekspert
19. januar 2007 - 01:40 #7
jeg kan ikke forestille mig at det kunne give problemer
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
10. maj 2007 - 15:32 #8
Lukker