Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
14. januar 2007 - 17:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Placering af indhold

Hej Eksperter!

Lige et hurtigt SEO-spørgsmål:

Hvordan skal teksterne helst placeres i HTML'en så søgemaskinen ved hvad der er vigtigst?

Jeg tror at jeg har ret i at det er bedst som det allerførste at have en h1-tag med beskrivende indhold?

Men jeg er i tvivl omkring om det så er bedst at have sin navigation eller sidens tekst som nummer to?

På forhånd tak for jeres hjælp c",)
Avatar billede apo Praktikant
14. januar 2007 - 17:54 #1
Google er vant til at mange websites (de fleste, måske) har navigationen øverst - også over <h1>.

Selv bruger jeg tabel-layout, og har derfor følgende rækkefølge:

- Title.
- Navigation.
- <h1>.
- Indholdstekst.

Jeg har ikke oplevet at det skulle give problemer, hverken med rangering eller indeksering (men kan ikke afvise, at jeg måske kunne booste min rangering lidt ved at benytte mig af div-positionering).

Men der findes teorier om, at man kan opnå bedre resultater ved at benytte div-layout (div-positionering) med følgende rækkefølge i kildekoden:

- Title.
- <h1>.
- Indholdstekst.
- Navigation.

Dog har jeg indtryk af, at mange brugere af div-positionering er uenige i hvorvidt indholdsteksten skal være over navigationen eller omvendt.

Hver kok har sin foretrukne ret.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
14. januar 2007 - 17:56 #2
Jeg har en meget klar opfattelse af at det er underordnet....
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
14. januar 2007 - 19:41 #3
når du skriver title, så er det titlen i head-sektionen du henviser til ikke?

jeg har opbygget mit site med divs så kan placere menuen/teksten hvor det skal være i kilden så derfor jeg var lidt interesseret i at få at vide hvad der er bedst, men okay - jeg lader navigationen være øverst som alle andre sider har <:)
Avatar billede apo Praktikant
14. januar 2007 - 19:49 #4
Jo, der er titlen i <head> - jeg nævner den kun i eksemplerne, for at understrege vigtigheden af titel-elementet.
Avatar billede apo Praktikant
20. januar 2007 - 13:38 #5
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
21. januar 2007 - 00:16 #6
beklager, kom lige fra det - men i har heller ikke smidt nogen svar ;o)
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
21. januar 2007 - 09:25 #7
svar...