Avatar billede lone_a_p Praktikant
12. januar 2007 - 21:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Site med login - www.madital.dk

Kære eksperter,

Mine hits i søgedatabaserne er desværre ikke ret store. Hvad gør jeg?

Mine problemer er:
- adgang kræver login
- jeg har en menu lavet i flash (= ingen links til søgemaskinerne)
- der står ikke ret meget tekst på siderne, da indholdet er afhængig af brugernes input

Måske en fordel?
- jeg har en gæstebruger, hvor man kan få en rundvisning uden login

Mit site hedder: www.madital.dk

I må meget gerne tage et kig forbi, og komme med gode forslag, det ville virkelig være super :-)

I øvrigt:
Jeg bruger META-tags, men jeg synes Google opfører sig lidt underligt mht. dette.
Hvis jeg skriver "madital kalorietæller" i søgefeltet finder Google frem til min side. Her kan man se, at jeg f.eks. også har ordet "kostprogrammet" i et META-tag. Men hvis jeg skriver "madital kostprogrammet" (eller andre ord fra siden) i Google, finder Google ikke frem til min side. (det skal lige siges, at jeg i lang tid kun har haft "Madital.dk - din digitale kalorietæller" stående i META-tag. Måske derfor?

Jeg er så bange for at blive blacklistet i søgemaskinerne, så de overhovedet ikke finder frem til siden. F.eks. ved at sætte tekst på siden i samme farve som bagsiden osv.

Jeg er endda begyndt at annoncere på Google for at få flere brugere, men jeg har kun råd til 1-3 klik om dagen. Det bliver til for lidt. Det er en side, som jeg synes alle i alt fald skulle have muligheden for at søge ind på.

Jeg er klar over, at der står oplystninger og ikke oplysninger, det er rettet til Google næste gang kigger forbi ;-)

Hvad kan jeg gøre?
Mvh Lone
Avatar billede lone_a_p Praktikant
12. januar 2007 - 21:04 #1
Søgemaskinerne finder i øvrigt kun forsiden på mit site.
Avatar billede leif Seniormester
12. januar 2007 - 21:48 #2
Ja, det er da klart at de kunder finder forsiden hvis man skal logge ind for at se alt andet !

Har du i øvrigt kigget på de artikler som ligger her: http://www.eksperten.dk/artikler/Generelt-IT/Soegemaskiner/
Avatar billede lone_a_p Praktikant
12. januar 2007 - 22:13 #3
Jeg har læst rigtig mange artikler om søgemaskineoptimering - især for noget tid siden, så jeg ved godt mange af de ting man skal være opmærksom på.

Men problemet er jo, at mit site ikke indeholder ret meget tekst.

Er der slet ikke noget jeg kan gøre? ... andet end at sætte mere tekst på :)
Avatar billede apo Praktikant
13. januar 2007 - 15:53 #4
Problemet er, at hvis du ikke har ret megen tekst på dine sider, vil søgemaskinerne opfatte dem som uinteressante. Hele idéen med søgemaskinerne er, at de kan bestemme hvad indholdet på dine sider er - så de kan kategorisere siderne.

Endnu en ting, der kan blive et problem: Jeg kan se at du viderestiller brugerne fra dit domæne til /index2.php - det er i sig selv ikke et problem, men måden du gør det på kan blive et problem for dig.

Uanset om du benytter et META-redirect eller en server-side (PHP, ASP, ASP.Net osv.) redirect, fortæller din metode søgemaskinerne at der er tale om en såkaldt midlertidig viderestilling (en såkaldt 302 Header Response Status Code).

Søgemaskinerne (især Google) kan ikke lide 302'ere fordi de tidligere er blevet misbrugt til at sendte intetanende besøgende videre til skumle sider på nettet.

Skal du endelig viderestille brugerne (og dermed også søgemaskinerne), bør du benytte dig af 301-viderestillinger (301 Permanently Moved), som fortæller søgemaskinerne at din forside _er_ /index2.php

Se hvordan du gør her: http://www.webconfs.com/how-to-redirect-a-webpage.php
Avatar billede lone_a_p Praktikant
13. januar 2007 - 16:41 #5
apo> jeg benytter mig af "php-redirect" på resten af hjemmesiden

Problemet med index.php er blot, at den med javascript aflæser brugernes skærmopløsning, og sender dette med til index2.php (det benyttes til at vise brugerne en så god side som muligt)

Hvordan ville du gøre dette i stedet for, når jeg skal have denne variabel med? Eller kan man gøre det på andre måder?
Man kunne selvfølgelig sende den med i loginformen, men så er skærmopløsningen jo ikke rigtig på den første side. Skal jeg blot leve med dette? :)

Jeg har jo et almindeligt link til index2.php - men dette er åbenbart ikke nok, når jeg nu bruger et redirect på denne måde?

Mvh Lone
Avatar billede lone_a_p Praktikant
25. januar 2007 - 23:48 #6
Øv, jeg blev ramt af google i dag, men den har kun indekseret index-siden.

Hvorfor følger den ikke mine links og indekserer de sider også?

Nu havde jeg lige gjort så meget, og så virker det ikke engang :(

Som det nok kan høres er jeg lidt skuffet. Hvordan får man så sine sider indekseret, så de er til at finde med google?

Mvh Lone
Avatar billede lone_a_p Praktikant
17. februar 2007 - 00:53 #7
apo> vil du ikke lægge et svar, det virker allerede og jeg har ikke engang gjort ret meget :)
Avatar billede lone_a_p Praktikant
17. juli 2007 - 23:21 #8
lukker