Avatar billede spoi Nybegynder
12. januar 2007 - 19:08 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

billedplacering i word

Hej

Jeg spørger lige for en anden herinde.

Hvis man vil indsætte en række af billeder fesk til en indbydelse har vedkommende problemer med at få billeder til at støde helt op til hinanden. Hun kan ikke flytte dem jævnt men billeder rykker i hak af ca 2 mm.

Noget ik kan være behjælpelige med. Tror det er et lille problem ellers må i bede om flere point ;O)

LN
Avatar billede rvm Nybegynder
12. januar 2007 - 19:12 #1
Hold Crtl ned, når billederne skal rykkes
Avatar billede spoi Nybegynder
12. januar 2007 - 19:48 #2
Alt + piletaster(i stedet for mus) virker

tak

Du må gerne få point

LN
Avatar billede rvm Nybegynder
13. januar 2007 - 12:31 #3
Jeg gik selvfølgelig ud fra at billederne blev rykket med piletasterne, men det var jo en helt forkert antagelse :-)

Hos mig er det kun Ctrl tasten (sammen med pilene), der virker.
Avatar billede mrgumble Nybegynder
13. januar 2007 - 15:52 #4
At de rykker i hak osv. skyldes, at der til placering af figurer er et bagvedliggende gitter. For at indstille dette gitter, skal du på din Tegning værktøjslinie (ligger typisk nederst i vinduet; det er den hvor du bl.a. kan indsætte streger og pile) vælge menuen "Tegn". Der er et punkt der hedder "Gitter". Tryk på den og du har adgang til at indstille størrelsen på gitteret, om du vil bruge gitteret eller om du vil fastgøre til andre objekter.
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2007 - 17:58 #5
Det forstår jeg ikke - mine billeder flytter sig ikke en mm hverken med ctrl eller alt. Derimod hænger de fint sammen efter oplysningen om gitter. Tak for det.
Avatar billede rvm Nybegynder
13. januar 2007 - 23:40 #6
Du skal bruge CTRL + en piletast (+ have et billede markeret)