Avatar billede gnimmelfob Nybegynder
12. januar 2007 - 10:01 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

problem med install af driver til lydkort

I et forsøg på at install driver til Sis audio device får jeg følgende to dialogbokse.
1. et rødt X efterfulgt af dette nr. -536870397 og her kan man bare vælge ok
næste dialogboks:
fail to install audio driver for win xp og kan kun vælge ok og install forlades så.

Driver er hentet på Sis hjemmeside

enhedshåndtering viser gult udråbstegn ved andre enheder>> multimedie lydkort.

styresystem er win xp

mvh Flemming
Avatar billede phliplip Nybegynder
12. januar 2007 - 10:04 #1
Søgemaskiner? Underlig kategori !-P

Ellers så prøv at lave en rapport med programmet Everest (tidligere AIDA32), hvis den kender dit lydkort vil programmet højst tænkeligt kunne give dig et direkte link til en driver!
Avatar billede phliplip Nybegynder
12. januar 2007 - 10:05 #2
http://www.lavalys.com/ her finder du Everest... så undgår du søgemaskinen :P
Avatar billede gnimmelfob Nybegynder
12. januar 2007 - 10:10 #3
sorry med katagori må ha scrollet der du..
Har fundet frem til driver ved hjælp af everest. prblemt opstår først ved installationen.
Avatar billede phliplip Nybegynder
12. januar 2007 - 10:12 #4
Er det så forkert driver mons-tro?

Ellers så skriv til Sis Support! Eller hvis de har et forum!
Avatar billede gnimmelfob Nybegynder
12. januar 2007 - 10:17 #5
Driver er i følge SIS hjemeside den rigtige.
så det.... og så troede jeg egentlig at dette var et bedre forum til sådan et spørgsmål og sproget her er dansk,, en fordel for mig.
Avatar billede c-holst Novice
12. januar 2007 - 10:48 #6
skulle da også mene at dette er det rigtige sted at få løst dit problem.

start med at finde den drivercd der fulgte med til dit bundkort. Derpå ligger der installationsfiler til dit chipset. Dette skal ofte installeres før der installeres drivere til lydkort og andre ting.

installer så driverne til dit lydkort
Avatar billede gnimmelfob Nybegynder
12. januar 2007 - 10:53 #7
Okay. c-holst.
pcén er købt brugt og vi har ingen driver cd til bundkort.
tror du måske vi via everst kan finde sådanne driver ??
Avatar billede gnimmelfob Nybegynder
12. januar 2007 - 11:17 #8
>>C-holst jeg har hentet følgende. er det ikke det du mente. I så fald, hvor skal jeg så kopierer de udpakkede filer hen?
Det er hentet på bundkortets hjemmeside:
http://www.ecs.com.tw/ECSWeb/Downloads/ProductsDetail_Download.aspx?categoryid=1&typeid=1&detailid=38&DetailName=Driver&DetailDesc=P4S5A/DX(V5.1A)&MenuID=0&LanID=0

SiS 7012 PCI Audio Driver
Version 1.04
Release Date 2003/03/28
Update Description SiS 7012 PCI Audio Driver
Special Note
File Size 460KB
Support O.S Windows Me ; Windows 9x  ; Windows 2000 ; Windows XP

mvh Flemming
Avatar billede gnimmelfob Nybegynder
12. januar 2007 - 11:35 #9
lydkortet er ifølge Everest netop et SiS 7012 PCI Audio device og derfor min grund til at tro jeg har hentet det rigtige,,, men hvad siger I Og hvor skal jeg kopierer filerne hen?
Avatar billede c-holst Novice
12. januar 2007 - 12:38 #10
og hvad hedder bundkortet i følge everest

er det det du har linket til før.

tingene da du købte den
Avatar billede gnimmelfob Nybegynder
12. januar 2007 - 12:59 #11
>>  hej C-holst
jeg er ikke helt skarp til dette,, men mon ikke dette er oplysningerne du søger  ifølge everest er det:
motherboard:
intel celeron 2400 mhz(24x100)

ECS p4s5a/dx+(5pci, 1agp,1amr,2sdr dimm,2ddr dimm audio
chipset sis 645dx
Avatar billede gnimmelfob Nybegynder
12. januar 2007 - 13:39 #12
ok nu kommer der pres på.
Jeg arbejder på en døgn institution og skal snart hjem. Jeg vil pokkers gerne, at pcén kommer til at virke, idet den tilhører en ung mand som fortjener at hans "nye" pc virker.
skulle du / I komme respons på mit sprørgsmål efter kl 15 idag fredag den 12/1. så vender jeg først tilbage mandag. Hvor jeg så igen vil prøve at hjælpe ham.
god weekend
Avatar billede milter Ekspert
12. januar 2007 - 21:24 #13
I din kommentar 12/01-2007 11:17:57 står der "Update Description" og "File Size 460KB ".

Det kunne tyde på, at det kun er en patch eller opdatering til den originale driver. Størrelsen på filen er meget lille. Det kunne også tyde på, at det ikke er en "hel" driver.

Jeg prøver at kigge lidt mere.
Avatar billede milter Ekspert
12. januar 2007 - 21:48 #14
Hvorfor skal lyddriveren installeres?

Har I formateret og er i gang med en komplet geninstallation af alt med nyt styresystem o.s.v.?
Avatar billede gnimmelfob Nybegynder
15. januar 2007 - 16:32 #15
Så er jeg tilbage.
Den unge mand har købt makinene af en han kender. Så vidt vi ved er den blevet formateret og og win pro lagt ind på ny. Problemet med lydkortet er opstået efter den ny installation sige.
Så det er her vi står nu.
Avatar billede milter Ekspert
15. januar 2007 - 19:25 #16
Størrelsen på lyddriveren ser ud til at passe, den burde i hvert fald kunne få den i gang.

Prøv at kigge her: Højreklik "Denne computer" på skrivebordet > Administrer > Enhedshåndtering > Er der nogle gule udråbstegn her?
Avatar billede milter Ekspert
15. januar 2007 - 19:52 #17
Lige en anden ting. Har han fået en XP-CD med?

Drivere til computeren kan som regel findes på nettet, hvis der bliver problemer med styresystemet, er det en helt anden sag. Hvis man ikke har en fuldt lovlig XP, kan det give store problemer senere.
Avatar billede gnimmelfob Nybegynder
15. januar 2007 - 20:35 #18
Hør her. Da der gik et stykke tid hvor ingen henvedte sig, tog jeg et langskud, et skud i tågen og et slag på tasken.
Vi fjernede lydkort og driver fra enhedshåndteringen og downloadede denne her Media973x.zip.
Så installerede vi Zip filen som så bad os om, at genstarte og sørme om ikke der pludselig kom lyd på dyret.
Jeg aner ikke hvorfor lige det virkede... men vi er glade nu.
Mon Everest har identificeret lydkortet forkert. nå pyt...
tak for indsatsen. Hmm. hvad nu med pointene?
Avatar billede milter Ekspert
15. januar 2007 - 20:41 #19
Dejligt, det lykkedes at få gang i den. Jeg springer over med pointene, ellers tak :)
Avatar billede milter Ekspert
15. januar 2007 - 20:44 #20
Her er nogle gode anvisninger på brugen af eksperten.dk

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede gnimmelfob Nybegynder
15. januar 2007 - 20:56 #21
Tak for det..
Avatar billede gnimmelfob Nybegynder
15. januar 2007 - 21:11 #22
Så lukker vi her!