Avatar billede 2mo Nybegynder
11. januar 2007 - 19:11 Der er 1 kommentar

Core™ 2 Duo E6300 vs Pentium® D 915 Dual Core

Hey Eksperter.

Jeg står foran en investering i en ny stationær pc og er brændt lidt varm på en Dell Dimension E520. 1. spørgsmål er om dette er et klogt valg?
2. spørgsmål er lidt mere i tråd med overskriften. Der er kr 500.- forskel på Intel® Viiv™ Core™ 2 Duo E6300-processor (1,86 GHz, 1066 MHz og Intel® Pentium® D 915 Dual Core-processor (2,80 GHz, 800 MHz. Er de penge givet godt ud? Og hvad er betydningen af den store forskel i clock frekvensen på processoren?

Håber i vil hjælpe

Hilsen
2mo
Avatar billede simlau Nybegynder
11. januar 2007 - 19:32 #1
Du kan sammenligne dem her, der er dog ikke en E6300 men en E6400. Men de yder næsten det samme.

Jeg vil sige du skal købe en core 2 duo maskine, da teknologien er meget nyrer og bedre i de nye cpu'er. Desuden er strømforbruget meget laver.

Hvis du bare har lidt computer skils, er det heller ikke ret svært at OC sådan en E6300 til ca 2,8 ghz hvis du køber det rigtig bundkort og nogle PC2-6400 ram.

Desuden får du ikke ret meget for pegende hvis du køber dell, da de tager overpriser på de fleste ting jeg ville se på en butik som topdata.dk, hvis du vil have meget computer for pengende. Fx:

http://topdata.dk/product.asp?product=3472&sub=290&page=1

Helt stille, fedt kabinet, en E6600 og et godt gfx..