Avatar billede bobber Nybegynder
11. januar 2007 - 10:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Anlysis Services oprettelse af en Time dimension

Hej,

Når jeg prøver at tilføje en dimension i analysis services som så er en time dimension, Posting date tilføjet jeg fra en tabel jeg har hentet ind.

Så har jeg muligheden for at vælge hvordan den skal vises, f.eks Year, Week, day
og hvilken dag året starter.

Hvis jeg vælger 1 januar, så får jeg år 2006 og 2007
Sætter jeg 2 januar får jeg år 2007 2008, og mine posting dates indeholder fra år 2006 og 2007

Kan i hjælpe mig med at løse dette for året 2006 starter som sådan først 2 januar. (eller er 1 januar korrekt?? hvis jeg vælger 1 januar så mit problem at den så starter 1 dag for tidlig i hver uge når jeg tjekker i data for Cuben og det giver så de forkete uge totaler)

hvis i tjekker kalenderen fra år 2006 f.eks uge 42 så starter uge 42 d 16 oktober til 22 oktober. men hos mig viser den 15 oktober til 21 oktober, så hvordan får jeg sat det op så den viser korrekt.
Avatar billede bobber Nybegynder
11. januar 2007 - 10:31 #1
Nå fandt ud af at det ikke gør noget om man vælger 1 eller 2 januar når du vælger hvornår året starter, den skubber stadig uge med en dag

Sådan er min SQL som bliver brugt i Time dimension(convertet til at kunne køre i query analyzer)

Select Distinct
DatePart(year,"dbo"."fCapacityLedgerEntry"."Posting Date"),
DatePart(week,"dbo"."fCapacityLedgerEntry"."Posting Date"),
'Week ' + convert(CHAR, DateName(week, "dbo"."fCapacityLedgerEntry"."Posting Date")),
convert(CHAR,"dbo"."fCapacityLedgerEntry"."Posting Date", 112),
convert(CHAR, DateName(day,"dbo"."fCapacityLedgerEntry"."Posting Date"))
from fCapacityLedgerEntry

Nogen som kan se hvor det går galt.
Avatar billede bobber Nybegynder
15. januar 2007 - 13:46 #2
Jeg er kommet frem til at skulle oprettet en User defined function, som kan bruges til at genere ISOweek, men er der nogen som ved hvordan man kan kalde sådan en function fra Analysis Services.
Avatar billede bobber Nybegynder
09. februar 2007 - 13:29 #3
Nå jeg har selv løst den ved brug af UDF