Avatar billede joe_dalton Nybegynder
10. januar 2007 - 10:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Sortering af data ud fra måned, dag, time, minut, sekund osv.

Hej Experter! :D

Jeg har et lille problem som jeg ikke helt kan finde en løsning på, og håber at der er nogen derude som har en godt bud.

Jeg har en tabel med feltet 'CreateTimestamp' hvori der f.eks kunne være en post med værdien: '10-01-2007 09:34:31'

Nu vil jeg gerne hente alle poster der f.eks er mindre end kl 13. Jeg har allerede fundet en løsning på at hente alle poster som er mindre en dags dato. Det er:

SELECT ID
FROM Tabel1
WHERE
CreateTimestamp  < CONVERT(datetime, CONVERT(varchar, GETDATE(), 103), 103)" ;

Men jeg vil også gerne kunne hente poster ud fra klokkeslet. Er det muligt?

På forhånd tak!

_Kalle
Avatar billede fennec Nybegynder
10. januar 2007 - 12:27 #1
Brug datepart funktionen:

where datepart(hh,CreateTimestamp)<13
Avatar billede joe_dalton Nybegynder
10. januar 2007 - 13:02 #2
Fantastisk! :D Det virker jo som en dröm!

Smid et svar hvis du vil have point!

1000 tak for hjälpen.
Avatar billede fennec Nybegynder
10. januar 2007 - 13:09 #3
.o) <-- One Eyed Jack