Avatar billede jakwag Nybegynder
10. januar 2007 - 10:38 Der er 1 løsning

Det berømte spørgsmål om danske bogstaver?

Hey

Jeg har det lidt pinligt ved at stille et spørgsmål med den titel, men jeg har et problem.

Jeg henter en xml som er noget der er genereret vist via noget aspx eller lign. Det er en anden der har lavet back enden.

Når jeg henter den læser flash ÆØÅ som noget i retning af æøå €.

Jeg bruger IKKE Sytem.useCodePage = true;

Min mistanke er på UTF8. Godt nok står der i headeren at det er UTF8, men det betyder jo ikke at det nødvendigvis er det.

Er der en måde jeg kan tjekke om den XML jeg henter fra et link som f.eks. www.domaine.dk/product.ashx?id=30, ER encoded som UTF8?

Eller er der nogen der ved at det er noget andet der er galt?

Alle inputs er meget velkommen.

: ) Jakob
Avatar billede jakwag Nybegynder
10. januar 2007 - 20:14 #1
øhhmm.. håber ikke der er nogen der læser det her... Det var et projekt fra en anden jeg skulle rette i, og minsandten om der ikke aligevel var blevet sneget en System.useCodePage=true; ind i et af de mange scripts... ;)