Avatar billede guanxi Nybegynder
10. januar 2007 - 08:46 Der er 14 kommentarer

Kan ikke finde harddisk.

Jeg sidder her med en computer jeg skal have installeret windows 2000 på men der har før været xp på og jeg har formateret men når jeg prøver at installere 2000 og den kommer langt nok i installationen så kan den lige pluselig ikk finde nogen harddisk.

men en af mine venner tror at det er fordi det er fat32 der er på og jeg prøver at køre ntfs

er det noget i kan hjælpe mig med?
10. januar 2007 - 09:01 #1
"...lige pluselig..." - hvordan skal det forståes ?
10. januar 2007 - 09:01 #2
Det er ikke noget med FAT32 <-> NTFS formatet da du råformatere HD'en alligevel...
Avatar billede guanxi Nybegynder
10. januar 2007 - 09:03 #4
det skal forstårs sådan at der lige har ligget en xp på harddisken men nu er der ingen harddisk. så jeg kan ikke installere 2000
Avatar billede guanxi Nybegynder
10. januar 2007 - 09:47 #5
jeg for denne besked når jeg prøver at installere 2000: .sif is missing or corruptet.
Value 0 on the line in section (Sourcediskfiles) with key SP2.cab

Og jeg ´får denne besked når jeg prøver at installere xp pro:

Setup did not find any harddisk drivers installed in your computer.
Avatar billede robotten Praktikant
10. januar 2007 - 09:54 #6
Har for nyliggt oplevet samme problem med en xp installtion. Nogget med, at den ikke kunne lide den partitionering der var på den i forvejen, da det var FAT32.

Boot på en opstartsdiskette, og slet al partitionering på harddisken. Opret evt. en helt fat partition på disken, da det ellers vil kunne give samme fejlmeddelelse. Formater disken, og installer xp igen. Husk at slette FAT partition og opret en ny NTFS til xp
Avatar billede guanxi Nybegynder
10. januar 2007 - 09:56 #7
har jeg prøvet virker heller ikk
Avatar billede robotten Praktikant
10. januar 2007 - 09:59 #8
Har du mulighed for at kunne sætte hardisken i en anden maskine? Så kan den formateres derfra.
Avatar billede parasitfighter Nybegynder
10. januar 2007 - 19:52 #9
Er det ikke en SATA disk ??
10. januar 2007 - 20:11 #10
Avatar billede robotten Praktikant
16. januar 2007 - 13:43 #11
Hvordan går det?
Avatar billede robotten Praktikant
26. januar 2007 - 11:47 #12
Kan se, at du er ny her. Velkommen til :)
Husk at reagere i dine spm.
Avatar billede robotten Praktikant
04. februar 2007 - 19:55 #13
Du er stadigt aktiv, kan jeg se...
Avatar billede robotten Praktikant
12. marts 2007 - 11:29 #14