Avatar billede ronnip Nybegynder
08. januar 2007 - 16:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Mørk afspilning med Mediaplayer 11

Hejsa

Har købt ny computer med Nvidia GEforce 7950 grafik kort. Styresytemet er win XP og jeg har opgraderet IE til 7,0. Min mediaplayer har jeg ligeledes opgraderet fra 9,0 til 11,0 da 9,0 også lavede problemet.

Når jeg henter en film (windows media video film) fra nettet eller får en fra venner, afspilles den MEGET mørk..så mørk at jeg overhovedet ikke kan se den. Jeg ved at filmen virker da jeg kan se den på min gamle pc. Jeg har også prøvet at afspille den med min cyberlink PowerDVD men her er samme problem. Hvis jeg går på google Video kan jeg sagtens se filmen, men jeg kan ikke når jeg henter den ned på min computer og afspiller den i Wmp (både 9,0 og 11,0)
Jeg har selv forsøgt at lave en film med Windows movie maker, og det virker også fint..Herinde kan jeg se filmen med de "rigtige" farver, men når jeg gemmer den for at kunne uploade den på nettet, og lige vil se den selv, er den MØRK i mine afspillere..Og det samme gør sig tilsyneladende også gældende for dem jeg henter ned...

Hvad gør jeg forkert ? Er det en indstilling i Nvidia panelet ? eller ?

Det er ihvertfald pisse irriterende. Jeg håber der er nogen af jer kloge hoveder :O) der ved hvad jeg skal gøre...
Avatar billede jokkejensen Novice
08. januar 2007 - 17:47 #1
PRøv -> Tools > Options > Performance > Advanced og vælg "use high quality mode" under Video Acceleration.
Avatar billede jokkejensen Novice
08. januar 2007 - 17:50 #2
Avatar billede ronnip Nybegynder
08. januar 2007 - 20:55 #3
Hej jokkejensen

Det første du skriver kan jeg ikke finde hovede og hale i. Min xp er på dansk, og jeg mener ikke umiddelbart at hvis jeg oversætter det til danskj at jeg kan finde den røde tråd..

På det engelske side har jeg nu kigget i lang tid og de skriver mere eller mindre det samme som dig, men det er lidt svært at fidne lige præcis hvor jeg skal slå "use high quality mode" til (eller hvad det hedder på dansk) da min Nvidia kontrolpanel også er på dansk..Og iøvrigt ikke til at finde hoved og hale i...

Men indtil nu, tak fordi at du har ville hjælpe mig så vidt...Mangler dog bare lige det sidste :P
Avatar billede den33 Nybegynder
09. januar 2007 - 11:37 #4
check om dit skærmkort ikke er sat til skærm 2. hvis den er det vil medie player vise en sort skærm ved afspilling af film, mener dog at lyder bliver afspillet.
højre klik på skrivbord, vælg egenskaber->indstillinger. højre klik på skærm 2, Check at der IKKE stå vedhæft ved skærm 2. hvis der gør det skal det fjernes.
Avatar billede ronnip Nybegynder
09. januar 2007 - 21:01 #5
sry det er ikke det..har kun en skærm der, ellers tak for hjælpen.

Er dog kommet frem til det er et sted i min opsætning i min Geforce 7950 et eller andet skal slås til eller fra. Det er ihvertfald hvad jeg kan læse fra det Win XP forum. Men "deres" opsætning er anderledes end min, grundet andre graffikkort.

JEg kan heller ikke se DVD film i min afspiller har jeg lige fundet ud af...
Avatar billede x-lars Novice
09. januar 2007 - 21:28 #6
jeg har det samme grafikkort - og har haft det samme problem! Prøv at højreklikke et sted på skrivebordet og vælg "Nvidia Control Panel". I programmet der åbner, vælger du ikonet med "Video og Fjernsyn", og herefter "Juster videofarveindstillinger". Nu får du et antal skydepaneler, hvor du skal prøve at lege med den, der hedder "Gamma". Af en eller anden grund er den 0-stillet og skal i stedet stå cirka halvejs. Klik på "Anvend" og luk programmet. Så skulle den være der!
Avatar billede ronnip Nybegynder
10. januar 2007 - 09:27 #7
Hej X-Lars

Det virkede ikke helt,da farverne blev endnu mere mærkelige (dog lysere!!) men inde under juster videofarveindstillinger, er der også oppe i hjørnet en knap der hedder Gendan standard indstillinger, og den løste mit problem.

Dog lidt mærkeligt at jeg overhovedet havde problemet, da jeg ALDRIG har rodet med indstillinger efter jeg har fået computeren.

Men jeg acceptere det som svaret...TAK!!
Avatar billede x-lars Novice
10. januar 2007 - 12:30 #8
Jamen selv tak, da! Men hvorfor tager du så pointene selv? Og skulle du ikke se at få ryddet op i dine gamle spm.?

Kig evt. lidt i http://expfaq.dk/