Avatar billede fillen Nybegynder
07. januar 2007 - 21:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

S-video fra computer med Windows 98

Jeg har med en bærbar computer med xp, kunne få signal fra computeren til mit tv med et s-videokabel, men nu vil jeg prøve med min gamle staionære, der kører Windows 98.

Når jeg går ind i egenskaber (fra skrivebordet) og vælger indstillinger, kan jeg ikke vælge to skærme, og jeg får heller ikke så mange muligheder når jeg vælger avanceret.

Nogle der kan hjælpe?
07. januar 2007 - 21:59 #1
... manglende/forkert skærmkort driver ...
Muligvis findes der ikke nogen version passende til din Wintendo '98 ...
Avatar billede c-holst Novice
07. januar 2007 - 23:03 #2
hvilket grafikkort?
Avatar billede fillen Nybegynder
08. januar 2007 - 16:48 #3
NVIDIA GeForce2 MX - mere du vil vide om det?

Findes der evt. noget smartere software man kan bruge?
Avatar billede c-holst Novice
14. januar 2007 - 23:02 #4
her er et par ideer fra mig.

du har muligvis installeret en nyere version af geforce driveren, hvilket ofte harmonerer dårligt med ældre grafikkort.

så, prøv fx at hente denne driver
http://www.nvidia.com/object/win9x_43.45.html
gem den fx på skrivebordet

genstart nu i fejlsikret og afinstaller den nuværende via tilføj fjern...

genstart normalt sig nej til at installere driveren. start installationen fra den fil du har hentet

------------------------------------------------------------------------------
del 2 ---kan være enkelte ting som ikke helt passer i denne driverversion, men prøv at følge den så godt du kan. har selv haft geforce 2 i mange år, og ved det virker med denne driver.

Guide til tv-out på geforce serien
til de nyeste drivere

du har forbundet og genstartet din maskine.

højreklik på din skærm og vælg indstillinger.
Her må du ikke pille ved skærm nr 2, da den så vil blive aktiveret og brugt som en del af skrivebordet.
som udgangspunkt sætter du nu skærm 1 til 800 X 600 (giver det bedste resultat hos mig. Du kan altid ændre det senere

klik nu på avanceret og på fanebladet geforce-xxx

frem kommer en vinge, hvor du vælger "nview display mode"

finder nviewmodes og vælger clone/klon

hjreklik på skærm 2 og vælg "select tv format"  vælg "advanced"
vælg "pal B denmark" og vælg composite eller svideo hvis dit tv understøtter dette. tryk på anvend og sig ok til du igen er ved "vingen"
driller det lidt, kan du vinge af i detect displays

tilbage til "nview display mode" højreklik på skærm 2, vælg "change resolution" flyt skydebaren til 800 X 600. Det er kun her du må ændre opløsningen på tvskærmen. aldrig ude i de alm indstillinger

nu skulle du gerne have billede på dit tv. er det ikke i farver kan det  være fordi dit tv ikke understøtter svideo. Vælg da composite eller køb en colorfix

gå nu ind i vingemenuen "full screen video"
skal dit tv-out primært bruges til videovisning, hvor afspilleren styres via din pcskærm vælg da secondary display.
vil du styre din afspiller og alle funktioner via din tvskærm, vælg da disable
Avatar billede c-holst Novice
13. februar 2007 - 21:37 #5
Da det er længe siden der har været liv i denne tråd, vil det være rart med respons fra spørgerens side.
er problemet løst, eller er der stadig problemer, så sig til, så tager vi den der fra.

Jeg lægger hermed et svar, som du kan acceptere så fremt du mener jeg har været til nogen hjælp:-)
Avatar billede fillen Nybegynder
13. februar 2007 - 22:24 #6
Jeg har valgt ikke at gøre noget. Jeg regner med snart at skulle opgradere pc'en. I mellemtiden har jeg også fået en ny computer med Media Center, så behovet er der ikke rigtig længere.
Men mange tak for hjælpen - Jeg har accepteret c-holsts svar.