Avatar billede smarti1fart Nybegynder
07. januar 2007 - 13:53 Der er 6 kommentarer

Opsætning af en D-link DL-524UP på min CC Prestige 2602r

Heyzan
Jeg har kigget på Q & A i snart en time og er ikke kommet et hak videre. I nogle spørgsmål er svaret at man kan ikke sætte sin egen router op efter CC's og andre siger at man godt kan. Hvad er rigtigt???
Jeg sidder her med den her D-link og vil gerne have min bærbar på nettet og jeg tør sgu ikke...
Er der nogen der kan fortælle mig en evt. rækkefølge i opsætning osv. Evt. også om jeg skal slå dhcp osv fra i d-linken

Hilsen Søren
Avatar billede nicer Nybegynder
07. januar 2007 - 20:26 #1
Først og fremmest skal du have telefon stikket i din Prestige fra CC
Derefter sætter du din bærbar til D-Linken via et netkabel
Så slår du DHCP fra og giver D-Linken ip 10.0.0.2
Derefter sætter du de trådløse indstillinger du vil have på (helst WPA-PSK)
Derefter sætter du din bærbar til Prestigen og D-Linken til Prestigen
Så går du ind på Prestigen og sætter at den skal give fra: 10.0.0.3, da der ellers vil komme ip-konflikt.
Avatar billede nicer Nybegynder
07. januar 2007 - 20:27 #2
Prøv derefter at komme på det trådløse og se om den giver internetforbindelse
Avatar billede smarti1fart Nybegynder
08. januar 2007 - 00:29 #3
Jeg har ikke kunne vente, så jeg satte det hele sammen. prestige --> d-link --> (kabel) stationær og til sidst loggede jeg på med den bærbare...
Jeg startede med at slå dhcp'en fra og der var ingen forbindelse til noget... Derefter slog jeg dhcp'en til igen og nu spiller det, jeg ved ik hvorfor?
Jeg har ikke rørt nogen ipadr overhovedet. Men d-linken har en usb-printer indgang og jeg kan godt se min printer når jeg logger på d-linken, men jeg kan ikke se den hverken fra den stationære eller den bærbare..

Så..
1: Hvorfor virker det, nettet??
2: Hvorfor virker printeren ikke??
Avatar billede nicer Nybegynder
09. januar 2007 - 17:16 #4
1: Det kan være at D-linken ikke behøver en ip for at kunne tage internettet fra Prestigen og direkte igennem til det trådløse
2: Hvordan prøver du at finde printeren?

3: Måske du skal prøve min løsning?
Avatar billede smarti1fart Nybegynder
09. januar 2007 - 21:53 #5
Nu, har jeg gjort en blanding af alles viden... Nu virke det upåklageligt. Kanon.

Har bare to spørgsmål til dig...

1: Hvordan kan jeg komme i kontakt med de mapper jeg har delt på den stationære, der som sagt sidder i lan porten når den bærbare er trådløse??

2: Hvordan skal jeg give dig dine point??

Søren
Avatar billede nicer Nybegynder
11. januar 2007 - 11:35 #6
1: Find din stationærs computernavn via: Start > Højreklik på Denne Computer > Egenskaber > Fanebladet "Computernavn" > Der var der står "Det fulde computernavn" det navn skal du huske!
Derefter går du ned i Start > Kør > Skriv: \\"navn"
*husk de 2 skråstrege skal være præcis som skrevet her og anførselstegn skal ikke med*
også burde du gerne få et vindue frem med de mapper som er delt på din stationære.

2: Jeg har givet et såkaldt svar nu, derfor kommer der en boks ved dig til venstre hvor du kan markere mit navn og dermed give mig point (ved at acceptere mit svar)

PS. Hvis svaret på spørgsmål 1 ikke virker, så kan du add mig på msn med mailen: implayingbad@hotmail.com