Avatar billede kimss Nybegynder
05. januar 2007 - 14:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

List of Figures som appendix

Jeg vil gerne have min "list of figures" og "list of tables" til at fremgå som bilag i min rapport. Derudover vil jeg gerne have, at der står "Appendix F" og titlen "List of Figures", som alle andre bilag, jeg tilføjer. Min kode ser sådan ud:

\appendix
\clearpage{\pagestyle{empty}\cleardoublepage}
\addcontentsline{toc}{chapter}{Appendices}
\listoffigures{}\addcontentsline{toc}{chapter}{List of Figures}

Hvilket medfører, at der står "List of Figures" i indholdsfortegnelsen, men det er ikke nummereret?

Hvordan kan jeg få Latex til at opfatte LOF og LOT som almindelig bilag?

Tak...
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2007 - 15:32 #1
vi skal bruge noget mere information om hvordan dit dokument er bygget op.

Hvilken dokument klasse et.

Det nemmeste er sikkert at omdefinere \liftoffigures etc. i stedet for at rode med det du har gang i.

/daleif
Avatar billede kimss Nybegynder
05. januar 2007 - 15:36 #2
ok... Lidt mere info:

\documentclass[11pt,a4paper,twoside,final,openright]{report}

Hvis jeg skriver følgende under \appendix:

\chapter{List of Figures}
\listoffigures{}

Bliver der lavet et appendix, som jeg gerne ville havde det, men selve listen (og den overskrift, som genereres med kommandoen) kommer først til at stå på næste side...

Hvordan skal jeg omdefinere \listoffigures? Jeg skal have den til KUN at lave listen uden at lave overskriften...
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2007 - 15:49 #3
Jeg vil anbefale at du til næste projekt lærer at bruge memoir, den er meget nemmere at arbejde med og konfigurere. Men tilbage til dit problem.

Via koden fra report.cls:

\makeatletter
\newcommand\listoffigures{%
    \if@twocolumn
      \@restonecoltrue\onecolumn
    \else
      \@restonecolfalse
    \fi
%    \chapter*{\listfigurename}%
%      \@mkboth{\MakeUppercase\listfigurename}%
%              {\MakeUppercase\listfigurename}%
    \@starttoc{lof}%
    \if@restonecol\twocolumn\fi
    }
\newcommand\listoftables{%
    \if@twocolumn
      \@restonecoltrue\onecolumn
    \else
      \@restonecolfalse
    \fi
%    \chapter*{\listtablename}%
%      \@mkboth{%
%          \MakeUppercase\listtablename}%
%        {\MakeUppercase\listtablename}%
    \@starttoc{lot}%
    \if@restonecol\twocolumn\fi
    }
\makeatother

og brug \chapter som du allerede har gjort, så burde det virke.

(utestet)

/daleif
Avatar billede kimss Nybegynder
05. januar 2007 - 15:57 #4
Hvad er memoir? Der er et stykke tid til afleveringen, så jeg er absolut åben for forbedringer.

Men mit problem kunne løses ved at fjerne den stjerne, som står efter chapter i report.cls. Så bliver der genereret et bilag, som også bliver skrevet i indholdsfortegnelsen!

Tak for hjælpen...
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2007 - 16:05 #5
memoir er en meget stor og yderst konfigurerbar dokument klasse. Den ligner meget book, men skal man have den til at ligne report så er det bare

\documentclass[...,openany]{memoir}

Desuden inkluderer den funktionaliteten af mere end 40 pakker og denne funktionalitet er godt forklaret i memoir manualen og memoir addendum.

Memoir er også den klasse som jeg anbefaler i min LaTeXbog.

/daleif