Avatar billede nesdam Nybegynder
04. januar 2007 - 18:54 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Login på Windows XP

Jeg har netop installeret Windows XP Home med SP2.
Der er kun 1 bruger på PC, så jeg vil gerne undgå at den starter op med: KLIK PÅ DIT BRUGERNAVN FOR AT STARTE..
(Vil gerne at den springer direkte til windows start)
Har prøvet at fjerne det med POWERTOYS men det giver en Laaaang
opstartstid.
Kan det ændres eller skal jeg formattere om og evt. være opmærksom på noget ved installeringen for at undgå denne opstart.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
04. januar 2007 - 19:18 #1
prøv at deaktivere gæstekontoen i brugere i kontrolpanelet.
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2007 - 19:18 #2
start > kør >  control userpasswords2

Her kan du ændre det.
04. januar 2007 - 20:03 #3
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2007 - 22:00 #4
dr1 hvad er forskelden på det jeg skriver og det du henviser til  ;O)
04. januar 2007 - 23:31 #5
... OK - det var bare lige en hurtig sakset fra min 'samling' ...
Avatar billede hauervig Nybegynder
05. januar 2007 - 12:24 #6
jep det kan også være brugeren der hedder aspnet den kommer efter man installere dotnetfx(Net Framwork) den har jeg før oplevet fucke op så der kommer velkomst skærm. Mvh Hauervig
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2007 - 13:03 #7
aspnet kontoen er ikke en desideret brugerkonto, men bliver tilføjet som en "indbygget" konto efter opdateringen.
Jeg tror ikke at det er den der er problemet.

Man skal dog aldrig sige aldrig.
Avatar billede nesdam Nybegynder
06. januar 2007 - 03:21 #8
Jeg har prøvet forslaget med "userpasswords2" . Der gik dog ged i det da jeg skulle angive "password": Kunne starte op i fejlsikret tilstand men fik aldrig rigtig styr på det. Opstarten var ligeså langsom som efter fremgangsmåden med powertoys.
Har nu om formatteret! De første opstarter forløb planmæssigt UDEN at jeg først skulle klikke på login.
Efter en af de utallige opdateringer af min WINDOWS var login siden der pludselig igen. ØV ØV.
Har bl. andet opdateret "framework" så måske er problemet der.
06. januar 2007 - 09:39 #9
Denne guide på DK'sk ->
http://www.svein.dk/windowsxp/Tips/automatisk_logon_i_Windows_XP.asp
Burde stadig kunne bruges ...
Avatar billede hauervig Nybegynder
06. januar 2007 - 12:23 #10
bare gå i kontrolpanel under brugere og fjern de brugere der ikke er dig!!! det plejer og gøre det 9-10 gange. mvh Hauervig
Avatar billede nesdam Nybegynder
06. januar 2007 - 15:51 #11
Har været inde og fjerne bruger "aspnet", så nu kan jeg starte uden at skulle logge ind først. Aner i øvrigt ikke hvem/hvad aspnet er. Håber ikke jeg får brug for det senere. Nu virker det i hvert fald som jeg ønsker.
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2007 - 17:57 #12
Det er en konto som bliver oprettet af en opdatering til windows.
Avatar billede hauervig Nybegynder
07. januar 2007 - 11:24 #13
Kanon det tænkte jeg nok, det er ofte bare det! Mvh Hauervig