Avatar billede jowii Nybegynder
03. januar 2007 - 20:48 Der er 21 kommentarer og
2 løsninger

Er logo fint nok, farvemæssigt mv.?

Hej,

Jeg er ikke altvidende og ikke nogen ekspert indenfor tegneprogram og logo. Jeg har tidligere lavet et logo til en akupunktur side, men da der er kommet nyt design, bliver jeg ligeledes nødt til at ændre lidt i det tilgængelige logo..

Jeg har hørt mange andre sige, at dette logo er fint, men da jeg selv mener at der findes kønnere eksemplarer, er jeg ikke noget dét længere..

Hvad synes i, er farverne kønne, hvad kan blive bedre?
http://www.infoscape.dk/hjaelp/lone7.gif

Mvh. Jowii
Avatar billede maqhem Nybegynder
03. januar 2007 - 20:51 #1
Ærligt: Jeg synes, det er for simpelt, og så ligner farverne for meget hinanden. Det er måske bare mig, men det ligner faktisk, logoet er tegnet i paint.

Det var ikke for at lyde nedladende, negativ eller dum, men det ser lidt kedeligt ud synes jeg.
Avatar billede maqhem Nybegynder
03. januar 2007 - 20:52 #2
Der er også en hel masse spilplads på logoet, hvilet gør, det ser lidt tomt ud :)
Avatar billede jowii Nybegynder
03. januar 2007 - 20:58 #3
Nu er siden også rimelig simpel, overskuelig og let at navigerer rundt på.

Jeg er meget taknemmelig for din kritik :-) Kunne du uddybe hvad du ikke bryder dig om? Du bryder dig ikke om farverne fordi de ligner hinanden.. Hvad foretrækker du så at gøre?

Jeg er åbent for forslag, jeg er selv helt enig, selve logoet synes jeg passer fint, som 'simpelt', men ENIG, farverne er ikke som ønsket..

--

Spildpladsen passer fint med resten af sitet. Du kan se sitet her, så du kan sammenligne. Det er muligt at gøre logoet gennemsigtigt, og undgå baggrunden, men pt. vil jeg benytte mig, af den *lette* valgmulighed.

http://www.infoscape.dk/hjaelp/testen.html

--

Dejligt med hårdt kritik =)
Avatar billede maqhem Nybegynder
03. januar 2007 - 21:00 #4
Okay, jeg kan se, det passer fint ind. Du kunne måske ændre den grå til hvid? Jeg tror, det kommer til at passe bedre til sitet også så :)
Avatar billede old-faithful Praktikant
03. januar 2007 - 21:03 #5
Jeg er enig ang. farverne. Der måtte godt være noget mere kontrast så ikke det hele går i ét.

Du kan med fordel bruge antialiasing (bløde kanter), og jeg er sikker på at det ville medvirke til et mere prof look. Hvis du ikke har andre programmer end paint at lave det i, så overvej et af de gratis der nævnes her:
- http://www.hollmen.dk/content/view/64/30/
- Eller Paint.NET hvis du vil blive lidt i genren: http://www.eecs.wsu.edu/paint.net/

Lige en sidebemærkning: Der er normalt ikke R i aRkupunktur.
Avatar billede jowii Nybegynder
03. januar 2007 - 21:08 #6
Der er der heller ikke R på min side, ændrede det lige, har fået flere kommentarer om det. Teksten er kun test-tekst der er skrevet hurtigt, da den oprindelige teksst først fremsendes senere.

Angående den vide farve. Mener jeg har været det igennem, men vil da kigge på det igen. Vil den hvide farve medvirker nok til, at det bliver et acceptabelt logo?

Old-faithful, jeg bruger paint shop pro, så der er ingen problemer der. Det plejer også at være noget kønnere det jeg bidrager med, er bare ude efter eksempler og idéer til forbedring af det. Jeg er helt enige i jeres svar, men ønsker blot kreative tanker omkring logoet..

Angående bløde kanter - er det omtalende hele siden?
Avatar billede old-faithful Praktikant
03. januar 2007 - 21:11 #7
Nej, bløde - eller nærmere "skarpe" - kanter var primært ang. logoet.

Jeg synes egt. at logo-idéen er fin, der skal bare kæles lidt for detajlerne. Hvis du ikke vil have det til at se så fladt ud, kunne du overveje om f.eks. en blød skygge kunne lægges ind i baggrunden.
Avatar billede jowii Nybegynder
03. januar 2007 - 21:15 #8
En skygge har jeg ikke været igennem nu - der kunne faktisk være noget om det, det vil jeg helt sikkert prøve! Tak for idéen.

Bløde/skarpe kanter på et logo må du lige forklare mig nærmere om. Har jeg aldrig hørt om før =)
Avatar billede old-faithful Praktikant
03. januar 2007 - 21:16 #9
Det eneste jeg mener, er at der er mange "hakker" i logoet, hvor man tydeligt kan se logoets pixels. Det ville være bedst hvis man ikke kunne se disse hakker (sørg for at "antialiasing" er slået til).
Avatar billede maqhem Nybegynder
03. januar 2007 - 21:17 #10
Jeg tror, det er fordi dine bogstaver er så pixelerede. Han mener nok, hvilket jeg vil give ham ret i, hvis det er tilfældet, at en tekst med "runde" kanter, frem for de skarpe pixels, ville være at foretrække :)
Avatar billede maqhem Nybegynder
03. januar 2007 - 21:18 #11
Hov, dér var jeg lidt for langsom... Men kort sagt: jeg er helt enig.
Avatar billede jowii Nybegynder
03. januar 2007 - 21:21 #12
Det har i helt ret i - vil gøre hvad jeg kan for at rette det.

I startede med at skrive at jeg skulle få mere kontrast på logoet. Er bløde hjørner og hvid skriftfarve nok til at logoet givet "wow-oplevelsen"?
Avatar billede old-faithful Praktikant
03. januar 2007 - 21:24 #13
Det kommer vel an på udførelsen. Prøv at arbejde lidt med det og så vise et eksempel. Overvej også om der kunne lægges lidt skygge på osv.
Avatar billede jowii Nybegynder
03. januar 2007 - 21:24 #14
Antialisering har jeg som tidligere nævnt aldrig hørt om. Hvor kan man ændre i det. Bruger 7'ern, så ikke sikkert at det er en tilgængelig funktion?
Avatar billede maqhem Nybegynder
03. januar 2007 - 21:25 #15
Personligt havde jeg til mig selv lavet et meget mere nuanceret og spændende logo, se mit på http://www.maqhem.com/
Det er blot blåt, men farvenuanceret og med bløde kanter og en sjov ring rundt om q-et og h-et. Jeg er selv godt tilfreds, men det er jo heldigvis individuelt :)
Avatar billede old-faithful Praktikant
03. januar 2007 - 21:29 #16
Antialiasing burde stå i den tekstboks man får frem når man skal indtaste tekst, hvis jeg husker rigtigt.
Avatar billede jowii Nybegynder
03. januar 2007 - 21:31 #17
Ja det er selvfølgelig en smagssag. Jeg ved at der kan laves mange *smarte* ting ved et logo, hvilket jeg også har gjort ved tidligere opgaver. Da det her drejer sig om akupunktur, og at logoet samtidig skal tilpasse sig resten af sitets design, vil jeg mene at et *roligt* logo, passer bedst ind..

Jeg vil ikke kunne bruge et logo som dit (der er en smule mere *rådt) til den her side. Min detalje ligger i, at prikken over i'et er placeret mellem to linjer.
Avatar billede maqhem Nybegynder
03. januar 2007 - 21:34 #18
Ja, jeg kan godt se, hvad du mener, og jeg vil give dig ret langt hen ad vejen. Men jeg synes måske stadig logoet er lidt for simpelt... Jeg kan ikke se, hvad der mangler, men jeg synes ligesom, der mangler ét eller andet... Jeg sætter lige hovedet i blød for at se, om jeg kan fortælle, hvad der kunne "peppe" det lidt op.
Avatar billede jowii Nybegynder
03. januar 2007 - 21:35 #19
Ok, Old-faithful. Kan ikke lige finde det. Jeg har også selv været inde og rette lidt i bogstaverne, da det faktisk er klippet ud fra det tidligere logo, så jeg kan opretholde samme struktur. Jeg bryder mig heller ikke om de *ikke bløde* kanter. =)

Jeg må ind og rette lidt i dem med viskelæder og pen, og håbe på det vil hjælpe. Mange tak for jeres svar, maqhem vil du smide et svar, så jeg kan give jer lidt af min fedterøvs points.. ;-)
Avatar billede maqhem Nybegynder
03. januar 2007 - 21:37 #20
Så skidt da ;)

Jeg tror det eneste, der i mine øjene kunne gøre noget ved det, er at lave dine grå antydninger hvide. Jeg ved ikke helt, hvad der ellers skulle gøres :)
Avatar billede jowii Nybegynder
03. januar 2007 - 21:37 #21
Hehe tak maqhem. Jeg har det helt på samme måde, så jeg kan alligevel ikke være helt ude på larstyndskidsmark, omkring design af logo :-)

Jeg har sat hovedet i blød i lang tid, og har ikke fundet noget endnu.. Nu vil jeg kigge lidt på det med skygger på Old-faithful nævner - læg du bare et svar, så kan du komme igen, hvis du får en god idé. Det kunne være dejligt med nye muligheder, der kan peppe det lidt op.

TAK begge to - meget nyttig hjælp!
Avatar billede jowii Nybegynder
03. januar 2007 - 21:54 #22
*Vil selvfølgelig også prøve at ændre farve til hvid - glemte jeg lige at nævnte ;-)
Avatar billede jowii Nybegynder
05. januar 2007 - 20:06 #23
Har fundet frem til en løsning efter lidt *tænkning* og kreativitet :-)

http://www.infoscape.dk/hjaelp/akupunktur3.html