Avatar billede yuanyang Nybegynder
03. januar 2007 - 16:14 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

IP sættes til 169.xxx.xxx.xxx

Hej

Jeg har nu for tredie gang konstateret, at min IP-adresse ændres til 169.xxx.xxx.xxx. 169 skulle indikere, at det er en adresse, som er fastsat af min PC.

Første gang kiggede jeg herinde og løste problemet vha. http://support.microsoft.com/?id=kb;en-us;Q239924. Anden gang (i går) geninstallerede jeg XP. Nu er det så lige sket igen.

Det drejer sig om min stationære PC, som er koblet på nettet via en ZyXEL-router og en 3MBit-linie. Det må være PC'en, der er problemet, for jeg kan godt få adgang til router og www via min laptop (denne) og min VoIP fungerer også.

Please - hvad kan jeg gøre for at løse problemet permanent? Er der tale om virus/trojanere/andet????
Avatar billede yuanyang Nybegynder
03. januar 2007 - 16:16 #1
Jeg har tidligere beskrevet problemet mere uddybende her: http://www.eksperten.dk/spm/751658
Avatar billede niels_hansen Praktikant
03. januar 2007 - 16:20 #2
kontroller kabel og netkort, får den automatisk ip hvis du genstarter i fejlsikret tilstand ? (men oftest skyldes det et defekt netkort)
Avatar billede yuanyang Nybegynder
03. januar 2007 - 16:54 #3
Det var ikke kablet de to første gange, og jeg fixede problemet med en geninstallation af XP i går aftes, så det er vel heller ikke netkortet.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
03. januar 2007 - 17:05 #4
opdater driveren, problemet er før ses med bla SIS baserede onboard netkort.
Avatar billede yuanyang Nybegynder
03. januar 2007 - 17:18 #5
SIS - hvad er det?

Jeg bruger et ASUS A8N-SLI motherboard - jeg prøver at finde en opdateret driver og vender tilbage.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
03. januar 2007 - 17:31 #6
hvor bor du henne.-> http://kundeservice.tdc.dk/erhverv/driftsinformation/

Hos mig sker det, hvis nettet går ned.
Avatar billede yuanyang Nybegynder
03. januar 2007 - 17:40 #7
Søborg - men det skete ca. 2 timer efter Bagsværd, så jeg tror ikke det er det. Har også kunnet komme på via andre PC'er hele tiden.
Avatar billede yuanyang Nybegynder
03. januar 2007 - 17:46 #8
Hmmmmm....har haft slukket for modem,pc og router, og nu har jeg igen adgang til nettet. Det er sgu da noget underligt noget.

Nogen der føler, at de skal have lidt points?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
03. januar 2007 - 17:53 #9
jeg tror jeg har ret..måske..O)
Avatar billede niels_hansen Praktikant
03. januar 2007 - 17:55 #10
ens router uddeler ip adresser selvom ens ISP er nede, jeg tror fejlen kommer igen, så jeg ville vente med at give point til om et par dage.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
03. januar 2007 - 17:59 #11
fint for mig..
Men tit for du en ny IP hvis nettet har været nede, og hvis du ikke har en fast, selvfølig.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
02. marts 2007 - 14:43 #12
fandt du en løsning..?
Avatar billede yuanyang Nybegynder
02. marts 2007 - 15:04 #13
Der var ingen forslag, som umiddelbart løste problemet. Det virker mest som om, at det gik i sig selv igen, for det er lang tid siden, at det er sket. Talte også med TDC angående problemet og fik hjælp, men dette hjalp heller ikke.

Men nu kører PC'en som sagt igen ordentligt.

Mht. points deler jeg gerne ud. Skal vi dele i tre? Så får I lidt for ulejligheden.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
02. marts 2007 - 15:08 #14
go ide..

men niels hansen er ikke på mere, det er screembrille.
Avatar billede yuanyang Nybegynder
02. marts 2007 - 16:38 #15
Ja, det kan jeg jo ikke gøre meget ved.
Jeg deler pointene. Hvis niels_hansen vil have points senere, må han lige skrive her.
Avatar billede yuanyang Nybegynder
04. marts 2007 - 15:45 #16
Ja, man tror jo næsten, at det er løgn, men nu skete det fandme igen.