Avatar billede dennism Nybegynder
02. januar 2007 - 10:59 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Vista: Forandret adfærd

Efter at have sidde og arbejdet med min Vista maskine, har den pludselig fået et lidt andet udseende. Bl.a. ser det ud som om, at vindueskanten på mine vinduer er blevet en smule gennemsigtig og når jeg skifter vindue ser det også anderledes ud. Hvordan kan det være? Hvor man kan ændre på dette? Når jeg f.eks. trykker "switch between windows" ser det ret smart ud, hvor vinduerne står på en række - hvordan man kan få den til også at gøre dette, når jeg trykker alt+tab?
Avatar billede larsenj Nybegynder
02. januar 2007 - 11:55 #1
mener du skal bruge windowstast+tab istedet for alt+tab

det er jo 2 "forskellige" funktioner :)

Men man kan helt sikkert remappe det i registry, hvis man lige gider sidde og kigge den igennem :) ellers er det jo bare at fralægge sig 1 vane og få en anden :)
Avatar billede strych9 Praktikant
02. januar 2007 - 12:43 #2
Det lyder som om Aero ikke har været startet før, men er startet nu.
prøv at skrive cmd, og så højreklik på cmd og vælg run as admin.
Skriv net stop uxsms
Ser den så ud som den gjorde før?? Hvis ja, så er det som jeg siger: Pga at Aero er startet.
Skriv net start uxsms for at starte aero igen.
Avatar billede dennism Nybegynder
02. januar 2007 - 13:49 #3
Det ser find ud, så der er ikke noget galt i det ;) Forstod bare ikke, hvorfor det pludselig er startet :)
Avatar billede strych9 Praktikant
03. januar 2007 - 01:19 #4
Jeg kan kun give dig en teori: Den har været sat til altid at starte, men har i din hidtidige konfiguration fejlet under opstart så den har deaktiveret Aero. Måske du har opdateret gfx driver eller lignende så Aero ikke længere fejler.
Om ikke andet er det godt nyt at det virker nu. ;)
Husk at acceptere svaret. Det gør du ved at logge ind, markere mit navn i boksen nederst og trykke accepter knappen.
Avatar billede strych9 Praktikant
03. januar 2007 - 01:22 #5
Hov.. Jeg fik vist ikke svaret helt alligevel.
Der er i Aero to taste kombinationer: Alt + tab for den mere klassiske, og windowstast + tab for den blærede 3d version. Så væn dig til at der er to muligheder nu...
Avatar billede dennism Nybegynder
03. januar 2007 - 08:55 #6
Har man mulighed for at kongifurere Aero?
Avatar billede strych9 Praktikant
03. januar 2007 - 12:42 #7
Tjoh, det har man vel i kontrolpanelet. Man kan konfigurere hvor gennemsigtige vinduerne er osv.