Avatar billede faithless Praktikant
27. december 2006 - 15:42 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

NIS2007 & VPN - Port problem

Hej

Jeg vil starte med at sige, at jeg ikke er den store netværks ekspert, så dine spørgsmål og svar skal være til en alm. bruger(c:

Jeg bruger Norton Internet Security 2007 og IE7. Jeg har fået en fil fra mit arbejde, som installere VPN forbindelsen. Herefter skal man bare klikke på et link på desktop, for at connecte til det andet netværk. Herefter bruger jeg remote desktop, til at få adgang til min pc på min arbejdsplads.

Men min firewall blokker adgangen til det andet netværk. Hvis jeg disabler min firewall, så kører det hele.
Jeg har oprette forbindelsen, som trustet control i NIS og siden, som trustet site i IE.

I NIS er der en feature, som hedder "Stealth Blocked Ports". Hvis jeg fjerner fluebenet i denne feature, så kører det uden problemer. Så jeg tror, at der skal åbnes for nogle porte, men jeg ved ikke hvordan eller hvilke.

Håber du kan hjælpe mig(c:

Mvh
Thomas
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
27. december 2006 - 16:15 #1
Gå ind under personlig firewall>placeringer>aktiver netværksregistrering og tilføj så det nye netværk der, kan ikke garantere det hjælper - har ikke selv haft de samme problemer. :-)
Avatar billede faithless Praktikant
27. december 2006 - 19:02 #2
Jeg har engelsk NIS, så er ikke helt sikker på at det er det rigtige sted. Prøver lige at vedhæfte nogle billeder, så du kan se mine menuer. Hvis det er det der trustet control, så har jeg lavet den der.

http://serv2.imagehigh.com/imgss/4695279_firewall.JPG
http://serv2.imagehigh.com/imgss/4695274_firewall1.JPG
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
27. december 2006 - 19:39 #3
Gætter på det er under active du eventuelt skal sætte den til, men ved det ikke, jeg kører med 2006 dk udgave.
Ellers må du se under programs om den blokerer der.
Du kan også prøve at geninstallere den, efter det så burde den plugge up med om du give tilladelse til dit og dat.
Avatar billede faithless Praktikant
27. december 2006 - 19:47 #4
Den som ligger under trusted, hopper selv over under active, når jeg kommer på det andet netværk. Men det kan jeg kun, når firewallen er slået fra.
Har prøvet at installere VPNen igen, både med og uden firewall og antivirus aktiveret og det hjalp desværre heller ikke.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
27. december 2006 - 20:03 #5
Du kan også prøve at finde ip adressen til det andet netværk og lægge ind som trusted, kan være du allerede har gjort det, ellers er mit sidste bud at skifte om til Mcafee Firewall som ligger som fuldt program i denne udgave af bladet Komputer For alle, og ved siden af smække avast antivirus ind på din pc - udgift kr 64,75,-
Avatar billede faithless Praktikant
31. december 2006 - 15:56 #6
Nogle der kender de porte, som Windows VPN bruger?
Avatar billede faithless Praktikant
31. december 2006 - 16:08 #7
Fandt lige det her på Microsofts hjemmeside. Kan det være rigtigt, at jeg skal åbne for alle porte mellem 1024-65535 og hvilken sikkerhed risiko er der ved det?

Hvis du bruger en personlig firewall eller bredbåndsrouter, eller hvis der er routere eller firewalls mellem VPN-klienten og VPN-serveren, skal følgende porte og protokoller aktiveres for PPTP på alle de firewalls og routere, der er mellem VPN-klienten og VPN-serveren:

Klientporte            Serverport        Protokol
1024-65535/TCP        1723/TCP          PPTP
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
31. december 2006 - 17:38 #8
Hej det kan godt være du skål åbne et nyt spørgsmål vedrørende vpn,jeg har ingen kendskab til det, desværre.
Godt nytår.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
31. december 2006 - 19:06 #9
Måske kan du bruge noget herfra?
http://www.bbarrera.com/vpn.htm
Avatar billede faithless Praktikant
31. december 2006 - 19:45 #10
Det er sku lidt sort snak for mig på det link (c:. Jeg lukker her og fortsætter i denne tråd.http://www.eksperten.dk/spm/753254

Tak for indsatsen John.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
31. december 2006 - 20:19 #11
Det var så lidt. :)