Avatar billede smsbuller Nybegynder
26. december 2006 - 10:45 Der er 3 kommentarer

Grafikkort dell dimension 8300

Jeg vil spørge om dell dimension 8300 understøtter PCI Express. Jeg har kig på et større grafikkort til min dell, men er ikke sikker på hvilke sokler jeg skal bruge. Kortet jeg har kig på er et ASUS EN7300LE TOP/HTD, med 256mb. Er der evt andre forslag som er kompatible med min maskine, til en rimelig (billig) pris?
Har søgt i trådende uden held, så undskylder hvis dette er en gentagelse.
Avatar billede Spotgun Seniormester
26. december 2006 - 11:01 #1
Det ser kun ud til at der er en AGP port i din Dimension 8300, så den understøtter ikke PCI Express.

http://support.euro.dell.com/support/edocs/systems/dim8300/sm/techov.htm#1102196 - scroll lidt ned for at se diagrammet.
Avatar billede smsbuller Nybegynder
26. december 2006 - 18:28 #2
Kan man ikke bruge pci portene til grafikkort?
Avatar billede strych9 Praktikant
27. december 2006 - 02:34 #3
Jo, men nej.
PCI portene har ikke båndbredde nok til at understøtte grafikkort egnede til spil. Desuden kan de heller ikke levere strøm nok til nutidens GPU'er.
Drop det - Køb det der 7300gs kort til AGP, eller køb en ny computer.