Avatar billede hyanen Nybegynder
25. december 2006 - 01:08 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Ata Sata Harddisk

Jeg har fået den her harddisk i julegave
http://www.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=246047&SamleMenuID=11&gruppe=1006&Extended=0&SiteID=1&serie=&producent=Hitachi

mit problem er bare jeg aner ikke om mit bundkort understøtter SATA

Er det standard for bundkort at understøtte sådan et Serietilsluttet ATA (SATA) stik med 22 positioner

og hvordan ser stikket ud

har læst lidt på google, og fundet frem til at jeg måske skal have et eller andet SATA controller kort

hvor kan man få fingrene i sådan et til en rimelig pris

Sikke mange spørgsmål :)
Avatar billede Skoven Praktikant
25. december 2006 - 01:24 #1
hvilket bundkort har du?
stikkene ser sådan ud: http://sierra-cables.com/SATA/Images/SATA-Signal-Cable-1.jpg
Avatar billede hyanen Nybegynder
25. december 2006 - 01:28 #2
er det et Serietilsluttet ATA (SATA) stik med 22 positioner?
Avatar billede hyanen Nybegynder
25. december 2006 - 01:28 #3
kan ikke huske hvad mit bundkort hedder..

et asus bundkort der med socket 939 DDR SDRAM og amd dual core processer
Avatar billede azrael Nybegynder
25. december 2006 - 01:31 #4
Til lykke med julegaven! :)

Der findes kun én type SATA-stik (for nu i al fald), så hvis dit bundkort har SATA tilslutning så virker harddisken fint. Men som grey_wood skriver ville det hjælpe meget hvis du kunne fortælle hvilket bundkort du har.

Glædelig Jul! :)
Avatar billede azrael Nybegynder
25. december 2006 - 01:33 #5
Det er måske lidt uforsigtigt at sige, men givet at vi taler om et socket 939 Athlon64 bundkortet vil jeg mene at odds er 100% for at der sidder SATA stik på bundkortet. :)
Avatar billede Skoven Praktikant
25. december 2006 - 01:35 #6
det er et standard SATA stik (og der findes ikke andre til SATA)
det er sådan et stik der skal bruges til din harddisk.
kan du ikke finde ud af hvad dit bundkort hedder? en manuel eller kasse f.eks...
der skal være disse stik på dit bundkort: http://img.ezguide.co.kr/spec_img/boa/GA-81PE1000MK-SATA-Port-O.jpg
Avatar billede hyanen Nybegynder
25. december 2006 - 01:42 #8
kan ike finde ud af hvad det hedder før den fjerde januar

går på efterskole - og min computer står oppe på efterskolen
Avatar billede hyanen Nybegynder
25. december 2006 - 01:52 #9
hmm efter hvad i siger så burde jeg ikke have nogle problemer med at sætte det i :)

kan i ikke begge ligge et svar :)?
Avatar billede azrael Nybegynder
25. december 2006 - 02:57 #10
Jeg masede mig blot på og går for den sags skyld heller ikke op i point. Al æren går til grey_wood! :D

Og nej, der skulle absolut ikke være problemer med at sætte disken i. Den er for øvrigt også pænt hurtig. Du kan læse en test af den (og andre aktuelle 250GB drev) her: http://www.storagereview.com/articles/200601/250_1.html

Endnu engang Glædelig Jul!
Avatar billede haverslev Novice
25. december 2006 - 09:36 #11
Avatar billede hyanen Nybegynder
25. december 2006 - 10:37 #12
Ja glædeliglig jul :)

du skal stadig have et tak herfra ;)
fin guide haverslev den kan jeg muligvis godt få brug for :)
Avatar billede Skoven Praktikant
25. december 2006 - 13:49 #13
okay... go' jul og godt nytår! ´-)